potential-health-benefits-of-strawberries

توت فرنگی برای التهاب روده مفید است؟

” اگه التهاب روده داشته باشم می‌تونم توت فرنگی بخورم؟ ” ” توت فرنگی برای التهاب روده بد نیست؟ ” و …

در صورتی که به بیماری التهابی روده مبتلا هستید شاید این یکی از سوالاتی باشد که ذهنتان را درگیر کند و ندانید آیا واقعا می‌توان میوه خوش عطر و طعم توت فرنگی را چشید یا باید از خوردن آن صرف نظر کرد؟!

در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ خود را بیابید:

بیماری التهاب روده چیست؟

اگر اطلاع کافی از این بیماری ندارید، بهتر از قبل از پرداختن به موضوع اصلی توضیح مختصری درباره بیماری التهابی روده (IBD) به شما بدهیم:

بیماری التهابی روده در واقع به گروهی از بیماری ها را شامل می‌شود که التهاب دیواره روده باریک و همچنین روده بزرگ را به همراه دارد. دو نوع شایع این بیماری عبارتند از: کولیت زخمی و کولیت اولسراتیو که در نهایت منجر به التهاب جداره روده بزرگ و راست روده می‌شود.

این بیماری علائمی مانند اسهال،کاهش وزن، خونریزی از رکتوم، زخم های گوارشی، کم خونی و … را به همراه دارد.

مبتلایان در بیماری التهابی روده به مرور تعداد باکتری های مفید کم می‌شود و از بین می‌روند و در نهایت جای خود را به باکتری های مضر می‌دهند که این موضوع در طولانی مدت احتمال ابتلا به سرطان روده را در افراد افزایش می‌دهد.

توت فرنگی و بیماری التهاب روده

Strawberries-and-inflammatory-bowel-disease

طی تحقیقاتی که در سال های اخیر انجام شد، مطالعات بسیاری فواید توت فرنگی را بر بیماری التهابی روده به اثبات رساندند؛ به طوری که مصرف توت فرنگی به دلیل خاصیت ضد التهابی برای افرادی که دچار ورم شکمی هستند توصیه می‌شود.

همچنین مصرف این میوه خوشمزه و پر خاصیت برای افرادی که به افرادی که اضافه وزن دارند و همچنین به بیماری استئوآرتیت (آرترز) مبتلا هستند بسیار مفید بوده و می‌تواند به کاهش درد ناشی از بیماری کمک کند.

طبق آزمایشاتی که اخیرا در این زمینه صورت گرفته است محققان دریافتند مصرف سه چهارم لیوان توت فرنگی به صورت روزانه می‌تواند به کاهش علائم بیماری التهابی روده از جمله اسهال خونی کمک کند.

علاوه بر آن توت فرنگی التهاب روده بزرگ و باکتری های مضر روده را کاهش می‌دهد و به افزایش باکتری های مفید کمک می‌کند. با وجود تحقیقاتی که بر بیماران مبتلا به IBD صورت گرفت، توصیه می‌شود درباره رژیم غذایی خود با پزشک متخصص مشورت های لازم را انجام دهید.

همچنین ببینید

salt-substitutes

جایگزین نمک برای قلب مفید است!

تحقیقات جدید نشان داده است که جایگزین کردن نمک معمولی با طعم دهنده های کم سدیم مانند لیمو، موسیر، پودر پیاز و … خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد. تاثیر جایگزین نمک مشابه داروهای فشار خون مطالعه ای بر روی ۱۶ آزمایش کنترل شده نشان داد، استفاده از جایگزین نمک هنگام آشپزی با کاهش فشار خون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *