Doctor talking with patient in doctor’s office

تشخیص بدخیم بودن بیماری پروستات

دقیق ترین روش برای تشخیص بدخیم بودن بیماری پروستات

بیماری‌های پروستات در همه دنیا از جمله ایران هم نوع خوش خیم و بدخیم آن شایع است لذا انجام تصویربرداری از پروستات بسیار صورت می‌گیرد.

 قبلا سونوگرافی ترانس رکتال پروستات دقیق‌ترین روش بود ولی در سالیان اخیر مشخص شد ام آر‌ آی دقیق‌ترین روش بررسی پروستات است.

مدل پروستات

متخصصان اورولوژی خط اولین مراجعین بیماران مبتلا به مشکل پروستات هستند که امروزه این متخصصان بیماران را نسبت به انجام ام‌آر‌ آی پروستات توصیه می‌کند البته این موضوع باید توسط دستگاه‌های باکیفیت انجام گیرد و پروتکل‌های لازم رعایت گردد تا تصویر خوبی به دست ما برسد.

اگر در انجام ام‌ آر آی مشکوک به بدخیمی پروستات باشیم باید بیوپسی صورت گیرد که قبلا این روش از طریق بیوپسی سیستماتیک بود ولی امروزه روش فیوژن بیوپسی انجام می‌گیرد که در واقع پس از تطابق ام‌ آر آی با سونوگرافی تحت گایدسونو از منطقه مشکوک پروستات نمونه‌برداری می‌شود.

منبع:سیمرغ

همچنین ببینید

Detoxification-o-the-body

7 روش فوق العاده برای سم زدایی بدن

خیلی از افراد بعد از چند روز مسافرت، تعطیلی و یا مهمانی و پرخوری‌کردن به این فکر می‌کنند که حالا باید بدن خود را پاک‌سازی کنند و با این هدف سراغ رژیم‌های غذایی سخت و محدودکننده می‌روند یا محصولات دتاکس یا سم‌زدا خریداری می‌کنند، مثل چای دتاکس، مکمل و… اما واقعیت یک چیز ساده است: اینکه شما برای سم‌زدایی یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *