1251Impact

تاثیر یائسگی بر کاهش عملکرد ریه

تاثیر یائسگی بر کاهش عملکرد ریه

1251Impact

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که در دوران یائسگی عملکرد ریه زنان تضعیف می‌شود.
کای تریبنر از دانشگاه برگن نروژ گفت: در دوران یائسگی علاوه بر بروز مشکلات گر گرفتگی و تعریق شبانه، عملکرد ریه نیز افت می‌کند.
وی افزود: از آنجایی که زنان عمر طولانی‌تری دارند ممکن است سال‌های بیشتری را پس از اتمام قاعدگی عمر کنند و به همین دلیل حفظ سلامت دستگاه تنفسی حائز اهمیت است.
به گفته محققان، دو بعد عملکردیِ ریه به طور خاص در دوران یائسگی افت پیدا می‌کند که شامل ظرفیت حیاتی اجباری و حجم بازدمی خارج شده در اولین ثانیه هستند.
کاهش در ظرفیت حیاتی اجباری برابر با آسیب ناشی از استعمال ۲۰ عدد سیگار در روز برای مدت ۱۰ سال و همچنین افت عملکرد دوم برابر با وضعیتی بوده است که یک فرد پس از استعمال یک پاکت سیگار در روز به مدت دو سال تجربه می‌کند.
کای تریبنر همچنین گفت: این ضعف در فعالیت ریوی موجب افزایش تنگی نفس، کاهش ظرفیت و خستگی می‌شود. همچنین علائم آن بستگی به این دارد که حجم ریه تا چه حدودی کاهش پیدا کرده است.
این یافته‌ها بر اساس بررسی روی ۱۴۰۰ زن اروپایی ۲۵ تا ۴۸ ساله بدست آمده که مدت ۲۰ سال تحت کنترل بودند.
به گزارش هلث دی نیوز، تغییرات هورمونی مرتبط با یائسگی می‌تواند در ضعف عملکرد ریه نقش داشته باشد زیرا به التهاب و کاهش تراکم استخوانی منجر می‌شود.
منبع:ایسنا

همچنین ببینید

Pregnancy-and-death-statistics

آیا آمار مرگ و میر مادران در آمریکا اغراق آمیز است؟

یک پژوهش جدید نتایج منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) در مورد افزایش نرخ مرگ و میر مادران را زیر سوال برده است. این پژوهش نشان می دهد که مرگ و میر مادران در آمریکا احتمالا ثابت بوده و با سایر کشورهای توسعه یافته برابری می کند. بر اساس ادعای نویسندگان این پژوهش، “علامت بارداری” که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *