بیماریهای تهدید کننده کاربران کامپیوتر

بیماریهای تهدید کننده کاربران کامپیوتر

متخصص ارتوپدی با اشاره به بیماری‌های شایع که کاربران رایانه را تهدید می‌کند، گفت: صندلی کاربران رایانه باید مجهز به قوس کمری و فاصله مناسب یارانه از چشم ۳۰ سانتی‌متر باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس، علی خدابنده در ارتباط با بیماری‌های شایع در میان کاربران رایانه  اظهار کرد: کسانی که اغلب ساعات شبانه‌روز از یارانه استفاده می‌کنند بیشتر در معرض انواع بیماری‌ها از جمله سندرم تونل کارپال و آرتروز گردن قرار دارند.
عضو انجمن علمی ارتروز و پروتز ایران افزود: سندرم تونل کارپال عارضهٔ خیلی شایعی است که مچ دست کاربران را تهدید می‌کند و به دلیل فعالیت زیاد با عوارضی همچون درد و گزگز همراه است که با مراجعه به متخصص و استفاده از مچ‌بند و در موارد شدید انجام فیزیوتراپی برطرف می‌شود.
متخصص ارتوپدی فنی گفت: در این حالت رعایت نکاتی از جمله مناسب بودن صندلی و تنظیم ارتفاع با قد کاربر، قرار داشتن زانو به حالت 90 درجه، استفاده از زیرپایی برای تعدیل فشار بدن در جهت سلامت کاربران حائز اهمیت است.
خدابنده، با بیان اینکه فاصله مناسب یارانه از چشم باید 30 سانتی‌متر باشد افزود: برای حمایت از کمر، صندلی باید مجهز به قوس کمری باشد چرا که کمک مهمی برای سلامت ستون فقرات کاربرانی است که به مدت زیادی از رایانه استفاده می‌کنند.
وی تصریح کرد: در بعضی مواقع کاربران با دردهایی در ناحیه مچ دست روبرو هستند که می‌توانند از مچ‌بندهای پارچه‌ای که معمولاً مچ را در حالت استاندارد قرار می‌دهد استفاده کنند.
کاربران رایانه ورزش را جدی بگیرند
این متخصص ارتوپدی فنی تأکید کرد: کسانی که دائماً با رایانه کار می‌کنند ناخواسته در معرض این گونه عوارض قرار دارند، ولی مهم‌ترین مسئله انجام ورزش‌ در حین کار و به فاصله مناسب است.
خدابنده گفت: بهتر است کاربران هر نیم ساعت ورزش‌های مناسب مچ دست و کمر را انجام دهند تا از فشار وارد شده به این اندام‌ها کاسته شود.
منبع قطره نیوز

همچنین ببینید

Arthritis

راهکاری برای درمان آرتروز

محمدرضا حاجی سیدابوترابی فوق تخصص درد اظهار کرد: یکی از راه‌های درمان آرتروز تزریق PRP است؛ برای تهیه PRP خون بیمار گرفته می‌شود و در شرایط کاملاً استریل در دستگاهی به نام سانتریفوژ قرار داده خواهد شد و در مرحله بعدی پلاکت و پلاسمای خون بیمار جدا می‌شود و مجدد تغلیظ می‌گردد که در نهایت ماده به دست آمده PRP …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *