با ورزش منظم به قلب خود سروسامان دهید

با ورزش منظم به قلب خود سروسامان دهید

یک فوق تخصص قلب و عروق گفت: کاهش مصرف نمک و فعالیت بدنی منظم می تواند از بروز بیماری های نارسایی قلبی جلوگیری کند.
محمدرضا محمدحسنی گفت :نارسایی قلبی اغلب زمانی اتفاق می افتد که بطن چپ قلب قادر به پمپاژ کافی نباشد و نتواند جریان خون کافی را به اعضای بدن برساند.
وی ادامه داد: مهم‌ترین دلیل بروز بیماری نارسایی قلبی، انفاركتوس قلبی است و انفاركتوس قلبی به مفهوم از بین رفتن قسمتی از عضلات قلب است كه اگر وسعت آن زیاد باشد، كاركرد قلب ضعیف شده و توانایی پمپاژ خون را از دست می‌دهد.
این فوق تخصص قلب و عروق عنوان کرد: نارسایی قلبی در سه نوع ضعیف، متوسط و شدید بروز می کند و علائم این بیماری شامل تنگی نفس، خستگی مفرط و ورم ساق پا است که تنگی نفس معمولاً با ورزش، هنگام دراز کشیدن و شب هنگام خواب افزایش پیدا می کند.
وی افزود: افراد مبتلا به بیماری های قلبی، حتی اگر به خوبی درمان شوند، اغلب محدودیتی برای انجام ورزش کردن دارند.
محمدحسنی در مورد روش های تشخیصی بیماری های قلبی و عروقی ابراز داشت: بیماری با توجه به نشانه‌ها و معاینه فیزیکی، همچنین با تأیید اکوکاردیوگرافی و آنژیوگرافی تشخیص داده می‌شود.
وی درباره روش های درمان بیماری تصریح کرد: نحوه درمان به شدت و دلیل بیماری بستگی دارد و در مبتلایان به نوع مزمن بیماری، مصرف منظم داروها، تغییر سبک زندگی از جمله ترک سیگار، افزایش فعالیت بدنی و تغییر در رژیم غذایی توصیه می‌ شود.
این فوق تخصص قلب و عروق افزود: برای افرادی که به خاطر اختلال عملکرد بطن چپ، دچار نارسایی قلبی شده‌اند، استفاده از بازدارنده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین و مسدودکننده‌ها توصیه می شود.
محمد حسنی عنوان کرد: گاهی اوقات، بسته به نوع دلیل بیماری، دستگاه‌های کارگذاشته شده در بدن از قبیل ضربان‌ساز و دستگاه های قابل کشت می‌تواند راهگشا باشد، همچنین استفاده از یک ابزار کمکی بطن یا پیوند نیز در موارد شدید بیماری به جای دیگر اقدامات موثر است.
وی یادآور شد: اصلاح رژیم غذایی، کاهش مصرف نمک، غذاهای چرب و حاوی کربوهیدرات بالا و استفاده از میوه و سبزیجات تازه تاثیر بسزایی در کاهش بروز بیماری نارسایی قلبی دارد.
منبع باشگاه خبرنگاران جوان

همچنین ببینید

fat

سونامی افراد چاق در جهان

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که در ۳۰ سال گذشته، الگوی چاقی و کمبود وزن در جهان به طور چشمگیری تغییر کرده است. در حالی که کمبود وزن در حال کاهش است، چاقی با سرعت نگران کننده‌ای در حال افزایش است. تحقیقات انجام شده روی بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان نشان می‌دهد که امروزه بیش از ۱ میلیارد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *