اگر هر روز یک فنجان نخود بخورید چه اتفاقاتی در بدن شما می افتد

نخود یکی از اولین حبوبات کشت شده است.نخود منبع غنی فیبر هستند ، حاوی چربی های سالم ، کربوهیدرات ها و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی دیگر هستند. نخود همچنین پروتئین بالایی دارد، بنابراین می توانند جایگزینی عالی برای گیاهخواران باشند.

 خاصیت و فایده نخود

 

1. کاهش وزن

 

پروتئین و فیبر موجود در نخودها می تواند هضم را کندتر کرده و احساس سیر بودن را به شما القا کند. آنها همچنین به کاهش اشتها و جذب مواد غذایی کمک می کنند که می تواند منجر به کاهش وزن شود.

2. استخوان های سالم تر

 

نخود منبع خوبی از منگنز ، کلسیم ، آهن ، منیزیم ، روی و ویتامین های K و A است. همه اینها برای رشد استخوان ها ، کانی سازی استخوان ها و تولید کلاژن مهم هستند .

3. پوست بهتر

 

ویتامین های C ، E و K موجود در نخود برای سلامتی پوست مهم هستند. آنها به بهبود زخم ها ، از بین بردن چین و چروک ، جلوگیری از خشکی پوست و محافظت در برابر آفتاب کمک می کنند.

4- کاهش قند خون

 

نخود سرشار از فیبر و پروتئین است. آنها به جلوگیری از افزایش سریع قند خون بعد از خوردن غذا کمک می کنند، که این نیز برای مدیریت دیابت بسیار مهم است. چند ماده معدنی مانند منیزیم و روی می توانند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهند.

5- هضم بهتر

 

نخود همچنین به بهبود هضم غذا ، کاهش خطر ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر و جلوگیری از یبوست کمک می کند.

6. کاهش فشار خون و بهبود سلامت قلب

 

منیزیم و پتاسیم می توانند به جلوگیری از فشار خون بالا کمک کنند. این می تواند شانس ابتلا به سکته مغزی یا حمله قلبی را به حداقل برساند. طی تحقیقات نشان داده شده است که فیبر محلول باعث کاهش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (یا کلسترول ” بد “) می شود ، که برای سلامتی قلب نیز مفید است.

7. رشد بهتر مو

 

پروتئین، ویتامین A و B و سایر مواد مغذی موجود در نخود می توانند به جلوگیری از ریزش مو کمک کرده و رشد مو را تقویت کنند.

 

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

salt-substitutes

جایگزین نمک برای قلب مفید است!

تحقیقات جدید نشان داده است که جایگزین کردن نمک معمولی با طعم دهنده های کم سدیم مانند لیمو، موسیر، پودر پیاز و … خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد. تاثیر جایگزین نمک مشابه داروهای فشار خون مطالعه ای بر روی ۱۶ آزمایش کنترل شده نشان داد، استفاده از جایگزین نمک هنگام آشپزی با کاهش فشار خون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *