انجام تست میدانی واکسن زیکا در آینده نزدیک

انجام تست میدانی واکسن زیکا در آینده نزدیک

مسئولان حوزه سلامت آمریکا تاکید کردند: نمونه اصلی واکسن زیکا باید برای تست‌های میدانی آماده شود زیرا احتمال شیوع مجدد آن در سال آینده وجود دارد.
دکتر “آنتونی فائوسی” مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت: محققان به زودی ثبت نام از ۸۰ داوطلب مورد نیاز برای انجام فاز نخست آزمایش یک واکسن DNA برای مقابله با ویروس زیکا را به اتمام می‌رسانند. در فاز نخست، دارو یا واکسن روی گروه کوچکی از افراد تست می‌شود که بیشتر، ایمنی و بی‌خطر بودن آن مد نظر است.
فائوسی افزود: انجام این آزمایش هدف قطعی است و پیش‌بینی می‌شود اطلاعات کافی برای تعیین بی خطر بودن آن در اختیار خواهیم داشت.
در صورتیکه فاز نخست تست واکسن DNA نتیجه بخش باشد آزمایش مرحله دوم در ماه ژانویه انجام می‌شود و شیوع ویروس زیکا با آغاز فصل تابستان در آمریکای جنوبی شروع می‌شود. فاز دوم آزمایش تاثیرگذاری دارو یا واکسن را در تعداد بیشتری از افراد بررسی می‌کند.
متخصصان امیدوارند در فاز دوم آزمایش بین ۲۴۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر شرکت داشته باشند. همچنین این آزمایش‌ها حداقل در ۱۵ منطقه که انتقال ویروس زیکا مشاهده شده انجام می‌شود.
واکسن DNA حاوی بخشی از ترکیب ژنتیکی ویروس زیکاست که به صورت مصنوعی در آزمایشگاه بازتولید شده است. هدف آن است این واکسن ذرات ویروس‌مانند کوچکی مشابه با زیکا را تولید کند تا واکنش‌های ایمنی را به همراه داشته باشد و بدن را در برابر عفونت‌های بعدی ناشی از ویروس حفظ نماید.
منبع:ایسنا

همچنین ببینید

تولید واکسن آلرژی به بادام زمینی

واکسن آلرژی به بادام زمینی واکسن آلرژی به بادام زمینی تولیدشده توسط محققان دانشگاه ساوت استرالیا در آزمایشات لابراتواری برای نمونه های خونی انسان و موش ها موثر بوده است. این واکسن با بازنویسی واکنش بدن به مواد آلرژی زا بادام زمینی موجب حذف واکنش های غیرآلرژیک می شود. واکنش های آلرژیک به مواد آلرژی زا بادام زمینی شامل حالت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *