281

آیا گیاه کرفس، کالری های منفی دارد

281

ممکن است شنیده باشید که کرفس، کالری های منفی دارد که بدان معنا می باشد که خوردن کرفس ، کالری های بیشتری نسبت به آنچه بدن تان بعد از خوردن آن جذب می کند، می سوزاند.
در حالی که کرفس ، یک ماده غذایی بسیار کم کالری است و یک انتخاب
عالی برای زمانی می باشد که سعی دارید به یک وزن سالم برسید یا آن را حفظ کنید اما لزوما یک ماده غذایی با کالری منفی نمی باشد.
با توجه به پایگاه داده ملی مواد مغذی USDA، کرفس در هر ساقه با سایز متوسط حدود ۶ کالری فراهم می کند.
همان مقدار کرفس حاوی حدود ۱ گرم کربوهیدرات کل می باشد.
از جمله ۰٫۶ گرم فیبر. با توجه به تحقیقات دانشگاه ماساچوست، فیبر به طور کامل توسط بدن شما هضم یا جذب نمی شود.
با این حال تعداد ناچیز کالری های فراهم شده توسط پروتئین ،قند و چربی در کرفس، توسط بدن شما جذب شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

اثر گرمازایی غذا

با توجه به نسخه سال ۲۰۰۷ از مجله فیزیولوژی کاربردی، تعداد کالری هایی که بدن شما به وسیله خوردن و هضم غذا می سوزاند،اثر گرمازایی غذا نامیده می شود و حدود ۱۰ درصد از کل مصرف انرژی بدن شما می باشد.
بنابراین اگر شما در حال مصرف و خوردن ۲۰۰۰ کالری در یک روز هستید، بدن شما حدود ۲۰۰ کالری از آن مقدار کالری را صرف خوردن و هضم غذا می کند.
پس اگر شما یک ساقه کرفس متوسط با ۶ کالری می خورید، بدن شما تقریبا ۱ کالری را صرف خوردن و هضم آن ساقه می کند.

حرف آخر

در حالی که کرفس یک ماده غذایی بسیار کم کالری است، به احتمال زیاد کالری منفی به شما نمی دهد.
مایوکلینیک می گوید در حالی که از نظر تئوری ممکن است که مواد غذایی با کالری منفی وجود دارا باشند اما هیچ مطالعه علمی معتبری موجود نیست که ثابت کند موادغذایی خاصی باعث اثرات «کالری منفی» می شوند.
با توجه به یک بررسی که در سال ۲۰۰۸ در مجله تغذیه بالینی آمریکا منتشر شد،در حقیقت پروتئین، یک درشت مغذی می باشد که باعث می شود بدن تان بیشترین کالری را بسوزاند.
علاوه بر این، در حالی که فیبر توسط بدن شما جذب نمی شود، یک ساقه کرفس متوسط تنها شامل ۰٫۶ گرم فیبر می باشد اما ۶ کالری کل فراهم می کند. احتمالا بدن شما حداقل مقداری از کالری هایی که کرفس فراهم می کند را جذب خواهد کرد.

منبع : آکاایران

همچنین ببینید

Food-and-anger

آیا تغذیه بر خلق و خو ما تاثیر می‌گذارد؟

در سال‌های اخیر، ارتباطِ بین تغذیه و سلامتِ روان به طور فزاینده‌ای مورد توجه دانشمندان و متخصصانِ تغذیه قرار گرفته است. مطالعات نشان داده‌اند که رژیمِ غذایی می‌تواند نقشی مهم در تنظیمِ خلق و خو و کاهش علائ اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب ایفا کند. تاثیر منفی برخی مواد غذایی عبارتند از: 1. غذاهای فرآوری شده و شیرین: مصرفِ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *