680

آیا قند باعث پیری پوست می شود؟

680

چروک شدن پوست با تغذیه نامناسب

چروک شدن پوست دلایلی همچون افزایش سن – تغذیه نامناسب – استرس و اضطراب و دهها دلیل دیگر دارد.پوست

اگه نگران همه کالری های اضافه ای هستین که از مصرف روزانتون وارد بدنتون میشه، باید از این هم بترسین که قند هم روی پوستتون تاثیر میذاره.

“اما هابسون” (مدیر آموزشی موسسه بین المللی درمال) میگه که قند روی پوست تاثیرگذاره و در حقیقت باعث چین و چروک میشه، پس وقت این رسیده که درباره این تهدید شیرین دوباره فکر کنین. چین و چروک بذارین یه چیز کوچیک به نام گلیکاسیون بهتون معرفی کنیم.

مصرف بی رویه قند در پیری پوست

گلیکاسیون یه واکنش شیمیایی داخلی بین مولکول های قند در خون وکلاژن و پروتئین الاستین در پوستتونه، گلیکاسیون برای سفتی و جوانی پوست ضروریه. هابسون میگه روند گلیکاسیون پیشرفته باعث پیری میشه.

پیری پوست به سفت و ضخیم شدن فیبرهای پروتئین کمک میکنه، به این معنا که خاصیت کششی پوست تخریب میشه و روند نا بهنگام پیری تسریع میشه.

تسریع پیری هم منجر به چین و چروک میشه. قند اضافی منافذ رو زیاد میکنه، لکه های سیاه رو گسترش میده و درخشندگی طبیعی رو میگیره. حالا شکلات دیگه زیادم خوب به نظر نمیرسه، مگه نه؟!

منبع:نمناک

همچنین ببینید

ماده‌ای سرطان‌زا در مواد آرایشی!

خبر نگران‌کننده‌ای برای افرادی که از کرم‌های ضد جوش حاوی بنزوئیل پروکسید استفاده می‌کنند: محققان ماده‌ای به نام بنزن، که یک ماده سرطان‌زای شناخته شده است، را در بسیاری از این محصولات پیدا کرده‌اند. این موضوع نگران‌کننده است، زیرا بنزوئیل پروکسید یکی از ترکیبات رایج در درمان جوش بوده و محصولات حاوی آن به راحتی در داروخانه‌ها در دسترس افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *