آکنه سردسته بیماری های پوستی است

آکنه سردسته بیماری های پوستی است

دبیر علمی دومین کنگره بین المللی سالانه پوست رازی گفت: حدود 15 بیماری شایع پوستی وجود دارد که سردسته آنها آکنه است.
دکتر حسین مرتضوی مهدی آبادی روز پنجشنبه در حاشیه این کنگره به این نکته هم اشاره کرد که اگزما و بیماری های پوستی ناشی از شغل نیز از بیماری های شایع پوستی به شمار می آید.
وی افزود: الگوی بیماری های پوستی شایع تقریبا در تمام دنیا مشابه است؛ به طورمثال در همه مناطق دنیا، آکنه بیش از سایر بیماری های پوستی شیوع دارد و پس از آن درماتیت ها (بیماری های التهاب، قرمز شدن و خارش پوست ) یا اگزماها هستند.
وی خاطرنشان کرد: علت بروز آکنه یا همان جوش غرور، تغییرات به وجود آمده در بدن یا تغییرات محیطی به شمار می آید و درضمن بیماری خاص کشور ما نیست؛ بلکه بیماری پوستی شایع جهانی به شمار می آید و در 20 درصد افراد سنین 20 تا 40 سال ، دیده می شود.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: آمار دقیقی از میزان شیوع آکنه در ایران در دست نیست اما برخی گزارش ها، میزان شیوع آکنه در جامعه را 12 درصد و برخی دیگر از گزارش ها، بیشتر از این رقم، عنوان کرده اند.
مرتضوی مهدی آبادی در خصوص خود درمانی های اغلب مردم برای درمان آکنه نیز اظهارکرد: متاسفانه خوددرمانی در مورد همه بیماری ها انجام می شود در صورتیکه باید حتما به متخصص مربوطه مراجعه شود.
وی تاکید کرد: آمار دقیقی از میزان شیوع بیماری های پوستی در ایران در دست نیست چراکه کار اپیدمیولوژی(همه گیر شناسی) کار سختی است؛ نخستین کار اپیدمیولوژی در ایران در سال 1964 میلادی بوده است که توسط پروفسور مهرگان انجام شد اما الگوی بیماری های شایع پوستی تقریبا در تمام دنیا مشابه است.
دبیر علمی دومین کنگره بین المللی سالانه پوست رازی تاکید کرد: باید به بیماری های پوستی عفونی در ایران، توجه زیادی کنیم؛ به طورمثال بیماری پوستی لشمانیا (سالک) ممکن است در برخی کشورها اصلا وجود نداشته باشد اما سالانه در ایران حدود 20 هزار مورد داریم و باید خودمان برای آن برنامه داشته باشیم.
مرتضوی مهدی آبادی، اسکیبیس ( Scabies ) یا همان گال و پدیکلوز یا همان شپش را از دیگر بیماری های پوستی شایع ایران برشمرد که باید به آن توجه زیادی کرد.
دومین کنگره بین المللی سالانه پوست رازی با نام بزرگداشت پروفسور شیدا شمس از 12 تا 14 آبان ماه جاری در هتل اسپیناس پالاس تهران با حضور مهمانانی از کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، هند، آلمان، ایرلند و استرالیا برپاست.
جراحی ، لیزر، بیماری های تاولی و تازه های درماتولوژی از محورهای این همایش به شمار می رود.
پروفسور شمس به عنوان استاد برجسته و پیشکسوت بیماری های پوست و پایه گذار مرکز تحقیقات بیماری های تاولی اتوایمون در بیمارستان رازی در بین درماتولوژیست های ایران و جهان، چهره ای شناخته شده است.
همچنین در این کنگره، 14 کارگاه آموزشی توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی با عناوین مورد نیاز متخصصان پوست شامل درموسکوپی ، درماتوپاتولوژی ، درماتوسرجری، پانسمان و ترمیم زخم، لیزر موهای زائد، کاشت ابرو و روش های جوان سازی شامل لیفتینگ با نخ، لیزرهای جدید جوان سازی و تزریق فیلر برگزار می شود.
منبع:ایرنا

همچنین ببینید

ماده‌ای سرطان‌زا در مواد آرایشی!

خبر نگران‌کننده‌ای برای افرادی که از کرم‌های ضد جوش حاوی بنزوئیل پروکسید استفاده می‌کنند: محققان ماده‌ای به نام بنزن، که یک ماده سرطان‌زای شناخته شده است، را در بسیاری از این محصولات پیدا کرده‌اند. این موضوع نگران‌کننده است، زیرا بنزوئیل پروکسید یکی از ترکیبات رایج در درمان جوش بوده و محصولات حاوی آن به راحتی در داروخانه‌ها در دسترس افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *