آيا مغز افراد باهوش بزرگتر است!

آيا مغز افراد باهوش بزرگتر است؟!

محققان مي گويند هوش با اندازه مغز ارتباطي ندارد، بلکه بيشتر با منبع جريان خون به سوي مغز مرتبط است.
به گزارش خبرگزاري آريا،محققان دانشگاه آدلايد استراليا نشان دادند مغز انسان رشد يافته نه تنها بزرگتر است بلکه بيش از آنچه که از قبل تصور مي شد پرانرژي تر بوده و نياز به منبع خوني بيشتري دارد.
محققان با استفاده از اندازه دو حفره در جمجمه که امکان عبور شريان ها را به مغز مي دهد نحوه جريان خون به سوي مغز اجداد انسان ها را برآورد کردند. يافته ها براي محققان اين امکان را فراهم ساخت که ميزان افزايش هوش انسان را در طول دوره تکامل دنبال نمايند.
امريتوس راجر سيمور، سرپرست تيم تحقيق، در اين باره مي گويد: «اندازه مغز در طول تکامل انسان حدود 350 درصد افزايش يافته است، اما ما دريافتيم که جريان خون به سوي مغز تا 600 درصد افزايش يافته است.به عقيده ما، احتمالا اين مسئله مرتبط با نياز مغز در تامين ارتباطات انرژيک روبه افزايش بين سلول هاي عصبي اي است که امکان تکامل فرآيند پيچيده تفکر و يادگيري را فراهم کرده اند. براي اينکه مغز ما باهوش تر باشد، بايد به طور مداوم با خون و مواد مغذي بدست آمده از خون تغذيه شود. هرچقدر مغز فعال تر باشد، نياز به منبع خوني بيشتري دارد، از اينرو شريان هاي منبع بزرگ تر مي شوند. حفره هاي موجود در جمجمه فسيل ها، اندازه واقعي سايز شريان را نشان مي دهند.»
منبع : خبرگزاري آريا

همچنین ببینید

آیا سالمندان با بالا رفتن سن زودتر از خواب بیدار می‌شوند؟

یک تصور کلیشه‌ای وجود دارد که می‌گوید نوجوانان تا لنگ ظهر می‌خوابند، اما افراد مسن‌تر صبح زود از خواب بیدار می‌شوند. به نظر می‌رسد در این کلیشه، حقیقتی وجود دارد که در واقع بخشی از روند طبیعی پیر شدن است. متخصصان توصیه می‌کنند که افراد هفت ساعت یا بیشتر در طول شب بخوابند. آنها همچنین می‌گویند ساعت معینی به خواب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *