چگونه محیط خانه را ضدعفونی کنیم؟

شیوع ویروس کرونا باعث شده است که ما در مورد ضدعفونی لوازم منزل حساس‌تر از قبل عمل کنیم. راه‌های ساده‌ای برای این کار وجود دارد که مواد اولیه آن در هر خانه و سوپرمارکتی پیدا می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، هر کدام از ما نگران سلامتی خودمان هستیم و به دنبال راهی که خود و خانواده‌مان را در برابر کرونا قوی‌تر کنیم. شیوع ویروس کرونا باعث شده است که ما در مورد ضدعفونی لوازم منزل حساس‌تر از قبل عمل کنیم. راه‌های ساده‌ای برای این کار وجود دارد که مواد اولیه آن در هر خانه و سوپرمارکتی پیدا می‌شود. بنابراین به نکاتی جهت ضدعفونی منزل می‌پردازیم:

محلول کلر ۱ درصد

این روش از ساده‌ترین روش‌ها جهت ضدعفونی منزل شما است. یک سطل مناسب و تمیز را انتخاب کنید. یک پیمانه را انتخاب کنید. یک پیمانه وایتکس و پنج پیمانه آب را در سطل مخلوط کنید. محلول ضدعفونی ساده و موثر کلر یک درصد از پیشنهادهای سازمان نظام پزشکی برای ضدعفونی سطوح در خانه است. یک اسپری خالی را انتخاب کنید و این محلول را داخل آن بریزید. این محلول را بر یک دستمال تمیز اسپری کنید و بر روی سطوح بکشید.

در این رابطه به نکات زیر توجه کنید:

به علت داشتن وایتکس نباید این محلول را بر چوب و سطوح پارچه‌ای اسپری کنید. در اینصورت دوام چوب و رنگ پارچه را از دست خواهید داد.

این محلول را بر روی سطوح استیل اسپری نکنید. شیرآلات و سطوح سنگی پرداخت شده با این محلول صدمه جدی می‌خورند. به عنوان مثال از این اسپری برای روشویی‌هایی سنگی و شیرآلات سرویس بهداشتی استفاده نکنید.

رطوبت ناشی از دستمال کشیدن را پاک نکنید و اجازه بدهید خود به خود خشک شود.

برای این محلول حتما از آب سرد استفاده کنید، زیرا آب گرم کلر را به سرعت از بین می‌برد.

برای اثر کردن این محلول، ده دقیقه زمان لازم است.

الکل صنعتی

یکی از راه‌های مفید برای ضدعفونی سطوح خانه در زمان شیوع کرونا استفاده از الکل‌های صنعتی است. الکل‌های صنعتی درصد بالایی از الکل را دارند. الکل صنعتی ۹۰ درصد به راحتی قابل تهیه هستند اما شما برای استفاده از این الکل جهت ضدعفونی کردن سطوح خانه باید آن را رقیق کنید. ما برای ضدعفونی کردن سطوح خانه نیاز به الکل ۷۰ درصد داریم. به این منظور ۴ پیمانه الکل و یک پیمانه آب را مخلوط کنید. این محلول را داخل اسپری بریزید.

اگر این محلول را برای دست‌های خود نیز استفاده می‌کنید به لابه‌لای انگشتان خود هم دقت کنید. می‌توانید برای لطیف‌تر شدن دست‌هایتان در حالی که شستشوی دست‌ها را بیش از حد معمول انجام می‌دهید و از محلول‌های ضدعفونی‌کننده استفاده می‌کنید، از گلیسیرین هم استفاده کنید. الکل طبی نیز راه مناسبی است که اگر هفتاد درصد آن را تهیه کنید، نیازی به رقیق کردن آن ندارید. توجه داشته باشید که حتما لوازم شخصی خودتان را نیز با این محلول‌ها ضدعفونی کنید.

منبع:سلامت نیوز

همچنین ببینید

diabetes

افراد دیابتی از این نوشیدنی های فوق العاده استفاده کنند

به گزارش صد آنلاین ، نتایج تحقیقات محققان نشان داد مصرف سایر نوشیدنی‌ها به ویژه قهوه، چای، شیر کم چرب و آب در کاهش احتمال مرگ زودرس مؤثر هستند. این یافته‌ها به نقش بالقوه نوشیدنی‌های سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اشاره دارد. دکتر «چی سان»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه هاروارد، گفت: «نوشیدنی‌ها می‌توانند منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *