85 درصد دردهای مفاصل منشا عضلانی دارد

عضو هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: 85 درصد علل دردهای مفاصل منشا عضلانی دارد که شایع ترین آنها کمردرد است.
دکتر پرهام پارسانژاد روز دوشنبه درنشست خبری اولین کنگره بین المللی و 28 کنگره ملی فیزیوتراپی ایران در خصوص شیوع کمردرد در ایران اظهار کرد ‌: 80 درصد مردم در طول عمر به کمردرد مبتلا می شوند که 20 درصد از آنها مزمن می شود .
وی افزود : 95 درصد کمردردها برای درمان نیازی به جراحی ندارند و با اقدامات غیرجراحی درمان می شوند .
عضو هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران همچنین دردهای ناحیه شانه را از دیگر دردهای شایع عضلانی اسکلتی عنوان کرد و گفت: 20 تا 40 درصد ایرانی ها به این اختلال مبتلا هستند.
پارسا اظهار کرد: مشکلات عضلانی اسکلتی می تواند هزینه های سنگینی را بر دوش فرد بیمار، خانواده او و نظام سلامت جامعه تحمیل کند درحالی که اگر نظام سلامت کشور به ویژه ها بیمه ها توجه بیشتری به رشته فیزیوتراپی داشته باشند، این موضوع می تواند به کاهش این هزینه ها کمک قابل توجهی کند.
وی با قدردانی از توجه خوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به شرح وظایف خدمات و تعرفه های فیزیوتراپی و دکترای فیزیوتراپی، توجه بیمه ها نسبت به پوشش خدمات این رشته را ناکافی دانست.
پارسا توضیح داد: بیمه ها پوشش مناسبی نسبت به هزینه های خدمات فیزیوتراپی ندارند و همین مساله سبب شده که بسیاری از بیماران به دلیل ناتوانی از پرداخت هزینه های فیزیوتراپی، از این خدمات محروم شوند.
اولین کنگره بین المللی و بیست و هشتمین کنگره ملی فیزیوتراپی ایران از سوم تا پنجم خردادماه و با حضور حدود 2 هزار نفر از متخصصان داخلی و خارجی این رشته در تهران برگزار می شود.

منبع:ايرنا

Alzheimer-and-exercise

تاثیر شگفت انگیز ورزش بر مغز | کاهش خطر آلزایمر و بهبود حافظه

ورزش آلزایمر را درمان نمی کند اما تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم می تواند به کند شدن پیشرفت بیماری و در نتیجه داشتن زندگی با کیفیت بهتر کمک کند. علاوه بر تاخیر در پیشرفت، برخی مطالعات حاکی از آن است که ورزش حتی ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر را نیز کاهش دهد. ورزش های هوازی مانند پیاده …