لیزر بواسیر

لیزر بواسیر

بواسیر یا هموروئید یکی از بیماری های ناحیه نشیمنگاهی می باشد که در اثر آن رگ های اطراف مقعد متورم شده و باد می کنند. رگ های خونی که در اطراف مقعد قرار گرفته اند وظیفه خون رسانی را به عهده دارند. انعطافی که این رگ ها دارند بیشتر از رگ های دیگر در قسمت های مختلف بدن است و علت این موضوع را می توان دفع مواد زائد توسط مقعد دانست. این انعطاف باعث می شود که در هنگام دفع آسیبی به مقعد وارد نشود. اما گاهی حتی با وجود انعطاف در این رگ ها وجود عواملی مانند یبوست، بارداری، روابط جنسی از ناحیه مقعد، اضافه وزن، عدم استفاده از مواد غذایی فیبر دار، اسهال های مزمن و شدید، نشستن طولانی در دستشویی، وارد شدن فشار به روده ها در هنگام دفع مدفوع و … باعث ایجاد بواسیر می شود. این بیماری با نشانه هایی مانند خونریزی از ناحیه مقعد، درد مقعد، احساس سوزش و خارش در مقعد، احساس دفع ناقص مدفوع، خروج ترشحات بی رنگ بعد از مدفوع و بیرون زدگی گوشتی اطراف مقعد خود را نشان می دهد. در چنین مرحله ای نیاز است تا اقدام به درمان بواسیر کرد. لیزر بواسیر یکی از درمان هایی است که برای این نوع بیماری در نظر گرفته می شود.

درمان بواسیر با لیزر

استفاده از لیزر برای درمان بواسیر در رابطه با افرادی که ترس از تیغ جراحی دارند می تواند گزینه ی بسیار مناسبی باشد. در بین انواع درمان بواسیر استفاده از لیزر بواسیر یکی از درمان هایی است که نیازی به بستری های رایج بعد از عمل جراحی را ندارد و خبری از بیهوشی و عوارض آن وجود ندارد. از این جهت درمان بواسیر با استفاده از این روش طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. در واقع می توان استفاده از لیزر برای درمان بواسیر را یکی از مدرن ترین و پیشرفته ترین روش ها معرفی کرد. کاری که در درمان بواسیر با استفاده از لیزر انجام می گیرد، سوزاندن و از بین بردن بافت های بواسیری می باشد. برای انجام لیزر در این بیماری دو روش وجود دارد که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم.

روش های درمان بواسیر با لیزر

برای لیزر درمانی در رابطه با بواسیر دو روش وجود دارد. روش اولی که می توان از آن نام برد لیزر درمانی با لیزر کم توان است. زمانی که بواسیر از نوع ترومبوزه باشد از این روش استفاده می کنند. استفاده از این روش در درمان بواسیر باعث می شود که امواج لیزر توسط گلبول های قرمز جذب شوند و خون جمع شده در رگ های اطراف پاکه های هموروئید با قدرت بیشتری جذب می شود و از این طریق التهاب و درد ناشی از هموروئید ترومبوزه را درمان می کند. این روش یکی از روش های بسیار آسان برای درمان بواسیر می باشد که د ر مدت زمان کوتاهی انجام می شود و بدون هیچ گونه درد و یا خون ریزی می باشد و بیمار بعد از این نوع عمل می تواند به راحتی به کار های روز مره خود ادامه دهد.

روش دیگری که در درمان بواسیر با استفاده از لیزر وجود دارد درمان با لیزر پر توان می باشد. با این روش می توان تمام انواع هموروئید را درمان کرد و در واقع می توان پاکه هموروئید را به طور کامل از بین برد. در این روش می توان بدون ایجاد هیچ گونه خونریزی و آسیبی به بافت اطراف مقعد بیمار را درمان کرد. در این روش بر خلاف روش های سنتی که برای از بین بردن بواسیر استفاده می شد، هیچ گونه زخم و یا جای بخیه به وجود نمی آید و از لحاظ ظاهری هم آسیبی به ناحیه مقعد وارد نمی شود. گاهی برخی پزشکان از ترکیب هر دو روش برای درمان بواسیر استفاده می کنند. زمانی می توان از ترکیب هر دو روش استفاده کرد که استفاده از روش کم توان به تنهایی برای درمان کار ساز نباشد. با گفتن این مطلب شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا در چنین مواقعی فقط از لیزر پر توان برای درمان استفاده نمی کنند. در پاسخ به این سوال باید گفت: گاهی لازم است برخی از پاکه های هموروئیدی در ناحیه مقعد حفظ شوند چرا که این پاکه به دفع بهتر کمک می کنند. به همین دلیل در چنین مواقعی با تشخیص پزشک از هر دو روش به صورت ترکیبی استفاده می کنند.

لیزر روش سرپایی برای درمان بواسیر

مزایای درمان بواسیر با استفاده از لیزر

در بین انواع درمان بواسیر استفاده از روش درمانی با لیزر مزایای بیشتری نسبت به روش های دیگر دارد که باعث شده است بسیاری از بیماران این روش را به روش های دیگر ترجیح دهند. برای بیان مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1_ در درمان بواسیر با استفاده از لیزر نیازی به پانسمان وجود ندارد چرا که خونریزی ناحیه مقعدی در این روش دیده نمی شود.

2_ استفاده از لیزر درمانی تا حد زیادی از انتقال عفونت های خطرناک و جدی مانند هپاتیت جلوگیری می کند.

3_ استفاده از لیزر برای درمان بواسیر تا حد زیادی بی اختیاری مقعد را کاهش می دهد.

4_ افرادی که به لحاظ مشغله شغلی نمی توانند مدت زیادی را بعد از عمل به استراحت بپردازند بهتر است از این روش برای درمان بواسیر استفاده کنند.

5_ در روش های سنتی ممکن است مشکلاتی از قبیل احتباس ادراری و یا تراکم مدفوع برای بیمار پیش آید

6_ مهم ترین مزیتی که برای درمان با لیزر می توان بیان کرد عدم بازگشت مجدد بیماری می باشد.

هزینه های درمان بواسیر

درمان بواسیر هم مانند درمان همه ی بیماری های دیگر با توجه به روشی که برای آن در نظر گرفته می شود می تواند هزینه های متفاوتی را داشته باشد. معمولا برای برآورد هزینه لیزر بواسیر باید نوع و درجه ی بیماری مشخص شود. با توجه به این که برای بیماری بواسیر 4 درجه تعیین شده است هزینه های در نظر گرفته شده برای هر کدام می تواند متفاوت باشد. در هر کدام از موارد پزشک با تشخیصی که می دهد و با توجه به این که از چه نوع دستگاه لیزری برای درمان بواسیر شما استفاده خواهد کرد هزینه های نهایی را برآورد می کند. در رابطه با هزینه لیزر بواسیر باید این نکته را هم اضافه کرد که با توجه به این که این نوع جراحی بدون انجام بی هوشی انجام می گیرد بیمه ها هیچ گونه هزینه ای را پرداخت نمی کنند و در تعدات بیمه گزار ها این نوع جراحی را نمی توان دید به همین دلیل این جراحی به صورت آزاد محاسبه خواهد شد.

در نهایت اگر می خواهید قبل از اقدام به درمان بواسیر و استفاده از روش لیزر درمانی از هزینه های آن آگاهی داشته باشید باید به پزشک مراجعه کنید تا پزشک با توجه به عواملی مانند نوع بواسیر، میزان پیشروی بیماری، محل جراحی، نوع دستگاه و انجام آزمایش هزینه ی نهایی را به شما اعلام کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

همچنین ببینید

چرا با لیزر کیست مویی خود را درمان کنیم؟

شما به عنوان فردی که به کیست مویی مبتلا هستید، چه مزایا و معایبی از یک روش درمانی برایتان اهمیت دارد؟ سرعت بالای عمل جراحی و یا بدون درد و خونریزی بودن آن، دوران نقاهت کوتاه‌تر یا عدم وجود احتمال انتقال بیماری‌های عفونی؟! اگر قرار باشد کیست مویی کمر و یا مقعد خودتان را با لیزر درمان کنید، به دنبال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *