Decreased-serotonin

یافته‌های جدید در مورد مه مغزی طولانی مدت ناشی از کرونا

تحقیقات جدید، ارتباطی بین “مه مغزی طولانی مدت” ناشی از کرونا و کاهش سطح “سروتونین” پیدا کرده است. سروتونین یک ماده شیمیایی در بدن است که بر خلق و خو، خواب، حافظه و عملکرد روده تاثیر می‌گذارد.

این تحقیقات نشان می‌دهد که باقی ماندن ویروس در روده پس از بهبودی کرونا می‌تواند باعث کاهش جذب ماده‌ای به نام “تریپتوفان” شود. تریپتوفان پیش‌نیاز تولید سروتونین است.

کاهش سطح سروتونین در خون بیماران مبتلا به مه مغزی طولانی مدت مشاهده شده و در آزمایش با موش‌ها نیز همین ارتباط تایید شده است.

این یافته‌ها می‌تواند منجر به درمان‌های جدید برای مه مغزی طولانی مدت شود. داروهای SSRI که در درمان افسردگی استفاده می‌شوند، بر سطح سروتونین تاثیر می‌گذارند و ممکن است در آینده برای درمان مه مغزی طولانی مدت به کار روند.

با این حال، هنوز به آزمایش‌های بالینی بیشتری نیاز است تا بتوان از این داروها برای درمان استفاده کرد. در حال حاضر، درمان مه مغزی طولانی مدت بر اساس علائم هر فرد صورت می‌گیرد.

منبع: HEALTHLINE

همچنین ببینید

۱۱ تا ۲۵ درصد از بزرگسالان پس از عفونت دچار سرفه‌های طولانی‌مدت می‌شوند

سرفه‌های بعد از عفونت (سرماخوردگی) بسیار شایع هستند و ۱۱ تا ۲۵ درصد از بزرگسالان را درگیر می‌کنند. بر خلاف سرفه‌های دوران سرماخوردگی که معمولا با بهبود سایر علائم برطرف می‌شوند، سرفه‌های بعد از عفونت ممکن است تا چند هفته ادامه داشته باشند. این سرفه‌های آزار دهنده به دلیل التهاب و تولید بیش از حد موکوز ناشی از عفونت ایجاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *