کلید سلامت قلب کودک در دستان مادر

کلید سلامت قلب کودک در دستان مادر

مطالعات جدید نشان می دهد تغذیه سالم در دوران بارداری، یکی از مهمترین عوامل سلامت قلب فرزند تا پایان عمر است.
نقش تغذیه سالم در دوران بارداری بر رشد مغز، بافت عصبی و سیستم های مختلف بدن در مطالعات گوناگون تایید شده است.
مطالعه ای که به تازگی توسط محققان دانشگاه وایومینگ در آمریکا صورت گرفته نیز نشان می دهد تغذیه نقش کلیدی در شکل گیری قلب و سلامت آن ایفا می کند.
این پژوهش با مطالعه بابون (از گونه میمون) ها نشان می دهد قلب بابون هایی که مادرانشان در دوران بارداری تغذیه سالم نداشتند، در مقایسه با بابون هایی که تغدیه سالمی داشتند، تا حد زیادی متفاوت است.
عملکرد ضعیف در پمپاژ خون، شکل نامتعارف و پیری زودرس بافت قلب از جمله مهمترین تفاوت های قلب سالم و ناسالم در بابون ها است. شکل و عملکرد قلب بابون ها شباهت بسیار زیادی به انسان دارد.
این مطالعه نشان می دهد بهداشت روانی و غذایی ضعیف مادران در دوران بارداری که بیشتر در کشورهای فقیر و کم درآمد دیده می شود، مهمترین عامل ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی و دیابت در فرزندان است. سوء تغذیه مادر در دوران بارداری، فرزند را در برابر انواع بیماری ها آسیب پذیر می کند.
منبع :ایسنا

همچنین ببینید

Pneumonia

سالانه جان ۱ میلیون کودک در اثر ذات الریه گرفته می‌شود

یک فوق تخصص ریه کودکان گفت: سالانه بیش از یک میلیون کودک زیر پنج سال بر اثر ابتلا به بیماری‌های پنوموکوک، جان خود را از دست می‌دهند. به گزارش خبرگزاری مهر، مریم حسن زاد، با عنوان این مطلب که طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، پنومونی اولین بیماری عفونی کشنده در سراسر دنیا است، افزود: پنومونی یا ذات‌الریه به عنوان بیماری عفونی کشنده در کودکان زیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *