کشف داروی گیاهی درمان کرونا توسط ماداگاسکار

 محققان این کشور داروی گیاهی شفادهنده کروناویروس را پیدا کرده‌اند.کشف داروی گیاهی درمان کرونا توسط ماداگاسکار

 در حال انجام آزمایشاتی در مورد گیاهی است که قادر به درمان ویروس کروناست. رئیس جمهور راجولینا اعلام کرد که ماداگاسکار درمان کروناویروس را دارد.
وی گفت: آزمایشاتی در مورد گیاه درمانی بر پایه گیاهان در سراسر کشور در حال انجام است، این کشور باتوجه به افزایش موارد ویروس وضعیت اضطراری خود را گسترش داده است.

به گفته رئیس جمهور ماداگاسکار آزمایشاتی را برای داروی درمانی بر پایه گیاه به منظور مقابله با ویروس کرونا انجام خواهد داد.
رئیس جمهور آندری راژوئلینا ۴۵ ساله با حضور در برنامه تلویزیونی ادعا کرد: محققان این کشور داروی گیاهی شفادهنده کروناویروس را پیدا کرده و با آن می‌توانند تاریخ بشریت را دگرگون کنند.

راژئولینا اضافه کرد: ما در حال انجام آزمایشات هستیم و من اطمینان دارم که ماداگاسکار این راه حل را پیدا خواهد کرد.
بر اساس آمار‌های رسمی ۹۳ نفر در ماداگاسکار به ویروس کرونا مبتلا شده، اما هنوز کسی فوت نشده است.
این بیماری همه گیر باعث شده بسیاری از گیاهان مثل لیمو و زنجبیل با این عقیده که قادر به محافظت بدن در برابر ویروس کرونا هستند مورد استفاده قرار بگیرند.

ماه گذشته رئیس جمهور این کشور استفاده از دارو‌های جایگزین را به عنوان روشی برای تقویت آنتی بادی‌ها در برابر کرونا ویروس پیشنهاد داد.
همچنین سازمان بهداشتی جهانی اعلام کرده برخی از دارو‌ها از جمله دارو‌های غربی و سنتی ممکن است باعث تسکین و کاهش علائم بیماری کوید_۱۹ شوند.

این مقاله افزود: هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد دارو‌های فعلی می‌توانند از بروز بیماری یا پیشگیری از بیماری جلوگیری کنند و هشدار می‌دهد که افراد نباید خود درمانی کنند.

مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا (CDC) درباره اینکه دارو‌های گیاهی یا چای می‌توانند برای درمان کرونا استفاده شود، گفت: هیچ مدرک علمی مبنی بر درمان کوید_۱۹ با روش‌های جایگزین وجود ندارد.

در اوایل هفته جاری، دولت ماداگاسکار اعلام کرد که وضعیت اضطراری در سراسر کشور که قرار بود تا تاریخ ۵ آپریل به پایان برسد تا دو هفته دیگر نیز تمدید خواهد شد.

این وضعیت شامل تعطیل شدن کلیه مشاغل غیر ضروری، تعلیق حمل و نقل عمومی در سراسر کشور از ساعت ۸ بعدازظهر تا ۵ صبح است، مدارس، دانشگاه‌ها، کلیه سالن‌های کنسرت بسته و اجتماعات بیش از ۵۰ نفر ممنوع است.

منبع:سلامت نیوز

همچنین ببینید

winter

مزاج زمستان در طب سنتی

به گزارش بهداشت نیوز، از منظر اطباء تغییراتی که در فصول مختلف در طبیعت رخ می دهد، بر انسان نیز به عنوان جزئی از آن تأثیر می گذارد. توجه به این تغییرات و تدابیر خاص هر فصل در طب سنتی و آداب و رسوم ایرانی جایگاه خاصی داشته است. تدابیر طب سنتی در فصل زمستان 1- استفاده بیشتر از نور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *