تاثیر دریافت کالری بر پیری

با کاهش کالری دریافتی روزانه، دیرتر پیر شوید!

طبق ادعایی که محققان به تازگی به آن رسیده‌اند، اگر میزان کالری دریافتی خودتان را تا 25 درصد کاهش دهید می‌توانید سرعت پیری را پایین بیاورید. با توجه به تحقیقاتی که به تازگی انجام شده است می‌توان گفت که کاهش 25 درصدی میزان کالری دریافتی شما می‌تواند دیرتر پیر شوید و بدن سالم تری داشته باشید. به علاوه ریسک مرگ و میر ناشی از چاقی و افزایش سن را تا حد قابل توجهی کم می‌کند.

با این حال بسیاری از پزشکان هنوز به آزمایشات انجام شده در زمینه کاهش سرعت پیری با مصرف کالری دریافتی روزانه کمتر، اعتقادی ندارند و آن را نیازمند بررسی دوباره می‌دانند.

پژوهش کاهش کالری دریافتی

دانشمندان دانشگاه کلمبیا در پژوهشی به مدت دو سال به گروهی از افرادی کاملا تصادفی، رژیم غذایی با کالری محدود و کمتری دادند در حالی که در مقابل گروهی از افراد رژیم غذایی عادی خود را دنبال می‌کردند. پس از پایان این دوره آزمایشی نشانگرهای به خصوصی در DNA این افراد مورد بررسی قرار گرفت که این نشانگرها به طور معمول با افزایش سن، تغییر پیدا کرده و منجر به افزایش سرعت پیری می‌شوند.

نتیجه پژوهش دانشمندان کلمبیا چه شد؟

نتایجی که از پژوهش کاهش کالری دریافتی حاصل شد بیانگر آن است که هرچه میزان کالری دریافتی کمتر شود، سرعت سالخوردگی شما 2 الی 3 درصد کاهش می‌یابد. همچنین می‌تواند منجر به کاهش 10 الی 15 درصدی آمار مرگ و میر ناشی از سالخوردگی شود. با اینکه نتایج رضایت بخشی از این پژوهش به دست آمده است، اما سر دبیر مقاله منتشر شده در Nature ageing معتقد است که محدود سازی کالری به مدت طولانی برای بسیاری از افراد تقریبا غیر ممکن تلقی می‌شود. بنابراین محدودسازی میزان کالری دریافتی روزانه باید به قدری باشد که خارج از تحمل نبوده و تاثیر مثبت بر سلامت بدن بگذارد و سرعت پیری را کاهش دهد.

از این رو محققان به دنبال آن هستند که آیا محدودیت کالری در کوتاه مدت همانند محدودیت کالری در بلند مدت تاثیری برای کاهش سرعت سالخوردگی دارد یا خیر.

همچنین ببینید

diabetes

افراد دیابتی از این نوشیدنی های فوق العاده استفاده کنند

به گزارش صد آنلاین ، نتایج تحقیقات محققان نشان داد مصرف سایر نوشیدنی‌ها به ویژه قهوه، چای، شیر کم چرب و آب در کاهش احتمال مرگ زودرس مؤثر هستند. این یافته‌ها به نقش بالقوه نوشیدنی‌های سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اشاره دارد. دکتر «چی سان»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه هاروارد، گفت: «نوشیدنی‌ها می‌توانند منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *