چند روش ساده برای مقابله با کم‌کاری تیروئید

درمان قطعی کم کاری تیروئید

 

درمان کم کاری تیروئید مصرف روزانه داروهای جایگزین هورمون تیروئید است. البته داروها اغلب با عوارض جانبی همراه هستند و فراموش کردن قرص ممکن است منجر به علائم بیشتر شود. در بعضی موارد ، داروهای طبیعی ممکن است عوارض جانبی کمتری داشته باشند و در سبک زندگی کلی شما مناسب تر باشند.

مشکلات تیروئید بعضی اوقات در نتیجه موارد زیر شروع می شود:

  • رژیم غذایی ضعیف
  • استرس
  • مفقود شدن مواد مغذی در بدن شما

برای تیروئید کم کار چی بخوریم

 

سلنیوم :

سلنیوم عنصری است که در متابولیسم هورمون تیروئید نقش دارد. بسیاری از غذاها حاوی سلنیوم هستند ، از جمله:

– ماهی تن

– بوقلمون

– آجیل برزیلی

– گوشت گاو

تیروئیدیت هاشیموتو ، حمله سیستم ایمنی به تیروئید ، اغلب باعث کاهش میزان سلنیوم بدن می شود. با افزودن این عنصر کمکی ، به تعادل سطح تیروکسین یا T4 در برخی از افراد کمک می کند.

رژیم بدون قند

قند و غذاهای فرآوری شده می توانند منجر به افزایش التهاب در بدن شوند. التهاب می تواند تبدیل T4 به تریودوتیرونین یا T3 هورمون تیروئید دیگری را کند، کند. این می تواند علائم و بیماری تیروئید را بدتر کند.

همچنین ، شکر فقط در کوتاه مدت سطح انرژی شما را تقویت می کند ،حذف آن از رژیم غذایی شما ممکن است به تنظیم سطح انرژی شما کمک کند. علاوه بر این ، حذف رژیم غذایی شما ممکن است به سطح استرس و پوست شما کمک کند.

ویتامین B

مصرف برخی مکمل های ویتامین می تواند در سلامت تیروئید شما تأثیر بگذارد. کمبود هورمون تیروئید می تواند بر میزان ویتامین B-12 بدن شما تأثیر بگذارد. مصرف مکمل ویتامین B-12 ممکن است در ترمیم برخی از آسیب های کم کاری تیروئید ایجاد شده به شما کمک کند.

ویتامین B-12 می تواند در رفع خستگی ناشی از بیماری تیروئید کمک کند. این بیماری همچنین بر میزان ویتامین B-1 شما تأثیر می گذارد. شما می توانید با غذاهای زیر ویتامین های گروه B بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید:

– نخود و لوبیا

– مارچوبه

– دانه کنجد

– ماهی تن

– پنیر

– شیر

– تخم مرغ

ویتامین B-12 معمولاً برای افراد سالم در مقادیر توصیه شده بی خطر است. با پزشک خود صحبت کنید که ویتامین B-12 چه مقدار برای شما مناسب است.

پروبیوتیک

تحرک دستگاه گوارش (GI) تغییر یافته معمولاً با کم کاری تیروئید مشاهده می شود و باعث رشد زیاد باکتری روده (SIBO) و در نهایت منجر به علائم مزمن دستگاه گوارش مانند اسهال می شود. مکمل های پروبیوتیک حاوی باکتری های مفیدی هستند که می توانند به سلامت معده و روده شما کمک کنند.

علاوه بر فرم های مکمل ، مواد غذایی و نوشیدنی های تخمیر شده مانند کفیر ، برخی پنیرها و ماست حاوی پروبیوتیک های مفید هستند.

با این حال ، سازمان غذا و دارو استفاده از پروبیوتیک ها را برای پیشگیری یا درمان هر بیماری تایید نکرده است. با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا این مکمل ها به شما کمک می کنند یا خیر.

رژیم غذایی فاقد گلوتن

براساس بنیاد ملی آگاهی سلیاک ، تعداد قابل توجهی از مبتلایان به بیماری تیروئید نیز مبتلا به سلیاک هستند. بیماری سلیاک نوعی اختلال گوارشی است که در آن گلوتن باعث ایجاد پاسخ ایمنی در روده های کوچک می شود. در حال حاضر تحقیقاتی از رژیم بدون گلوتن برای درمان بیماری تیروئید پشتیبانی نمی کنند.

با این حال ، بسیاری از افراد مبتلا به تیروئیدیت هاشیموتو و کم کاری تیروئید بعد از حذف گندم و سایر غذاهای حاوی گلوتن از رژیم غذایی خود احساس بهتری می کنند.

 

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

cold-feet

6 عامل مهمی که منجر به سردی پا می‌شود

بسیاری از افراد اغلب پاها و دستان سردی دارند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که این سردی ممکن است یک ویژگی ارثی باشد. هنگامی که دمای مرکزی بدن کاهش می‌یابد، رگ‌های خونی کوچک در دست‌ها و پاها منقبض می‌شوند. این کار خون را از اندام‌های بیرونی ما دور می‌کند تا بخش‌های داخلی بدن را گرم نگه دارد. افراد لاغر و کسانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *