چرا مشکلات پوستی در سفر بیشتر بروز می کنند؟

چرا مشکلات پوستی در سفر بیشتر بروز می کنند؟

چرا مشکلات پوستی در سفر بیشتر بروز می کنند؟ جوش زدن برای همه ما اتفاق می افتد اما در سفر از همیشه ناراحت کننده تر است. اما چرا جوش ها بی موقع و در خوش منظره ‌ترین نقاط خارج شهر بیرون می‌زنند. چرا جوش ها وقتی در…
جوش زدن برای همه ما اتفاق می افتد اما در سفر از همیشه ناراحت کننده تر است. اما چرا جوش ها بی موقع و در خوش منظره ‌ترین نقاط خارج شهر بیرون می‌زنند.

 

چرا جوش ها وقتی در مسافرت هستید ظاهر می‌شوند؟

تعطیلات پر از لبخند و سلفی است…، تا وقتی که جوش های ناراحت‌ کننده بیرون می‌زنند. ما از جاشوا زایشنر، مدیر کلینیک پوستی و آرایشی در بیمارستان سینایی نیویورک، پرسیدیم چرا جوش ها بی موقع و در خوش منظره ‌ترین نقاط خارج شهر بیرون می‌زنند.

 

چرا پوست در هنگام سفر غیر عادی عمل می‌کند؟

رطوبت پایین هواپیما پوست را خشک می‌کند، در عملکرد حفاظتی پوست ایجاد اختلال کرده و سبب تحریک آن می‌شود. غده‌های چربی در پاسخ به کمبود چربی پوست و خشکی در طول پرواز، شروع به فعالیت بیش از حد می‌کنند. در برخی افراد، این یعنی خارش پوست، در برخی می‌تواند باعث شرایطی مانند آکنه، روزاسه یا اگزما شود.

 

می‌توان از آن جلوگیری کرد؟

از داخل و خارج به پوست آب‌رسانی کنید. به دنبال محصولات حجم دهنده پوست حاوی اسید هیالورونیک باشید. این محصول یک آب رسان قوی است که رطوبت را به لایه خارجی پوست می ‌رساند و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند و به عملکرد حفاطتی آن کمک می‌کند. قبل از سوار شدن به هواپیما از آن استفاده کنید تا پوست را در طول پرواز در وضعیت مناسبی نگه دارید. زایشنر خاطر نشان می کند اگر در صندلی کنار پنجره نشسته‌اید، SPF هم از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند.

 

آرایش چطور؟

به جای کرم پودر همیشگی، یک مرطوب کننده رنگدار استفاده کنید که پوست را مرطوب نگه داشته ضمن اینکه قابلیت پوشانندگی نیز دارد.

 

اگر با آنچه در دسترس دارید نتوانستید از جوش زدن پیشگیری کنید، چطور با آنها مبارزه کنید؟

محصولات موجود در داروخانه برای درمان جوش ها فوق‌ العاده هستند. اسید سالیسیلیک کمک می‌کند سلول های مرده و چربی اضافی را بردارید، در حالی که بنزئیل پروکسید، باکتری آکنه‌ زا را از بین می‌برد. اگر یک جوش بزرگ دارید، کرم هیدروکورتیزون ۱% بدون نسخه را برای آرام کردن التهاب امتحان کنید. اگر چیز دیگری ندارید، اندکی خمیر دندان روی جوشتان بزنید. تریکلوزان موجود در خمیر دندان می‌تواند باکتری آکنه‌ زا را از بین ببرد و جوش را پاک کند.
منبع: سیمرغ

همچنین ببینید

ماده‌ای سرطان‌زا در مواد آرایشی!

خبر نگران‌کننده‌ای برای افرادی که از کرم‌های ضد جوش حاوی بنزوئیل پروکسید استفاده می‌کنند: محققان ماده‌ای به نام بنزن، که یک ماده سرطان‌زای شناخته شده است، را در بسیاری از این محصولات پیدا کرده‌اند. این موضوع نگران‌کننده است، زیرا بنزوئیل پروکسید یکی از ترکیبات رایج در درمان جوش بوده و محصولات حاوی آن به راحتی در داروخانه‌ها در دسترس افراد …

یک دیدگاه

  1. مطلب بسیار خوبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *