ورزش منظم پادزهری برای بیماری های مرگبار

ورزش منظم پادزهری برای بیماری های مرگبار

سلامت نیوز: یک مطالعه نشان می دهد که انجام فعالیت های ورزشی منظم و زیاد می تواند سبب کاهش ابتلا به پنج بیماری شایع شود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، محققان دانشگاه واشنگتن پس از بررسی داده های 174 مطالعه که بین سال های 1980 تا 2016 منتشر شده بود، دریافتند افرادی که فعالیت ورزشی زیاد دارند، کمتر به دیابت، سرطان سینه، سرطان روده، بیماری قلبی و سکته مغزی مبتلا می شوند.
به گزارش یونایتدپرس،محققان همچنین با استفاده از شاخص معادل سوخت و ساز کار MET بر دقیقه براورد کردند که چه مقدار فعالیت بیشترین منفعت را برای سلامتی انسان دارد. شاخص MET سوخت و ساز مقدار انرژی در زمان فعالیت بدنی را اندازه می گیرد.
یافته های این مطالعه نشان داد که با سه تا چهار هزار MET در هفته می توان سلامتی را تا حد زیادی حفظ کرد که با فعالیت های روزانه ای همچون 10 دقیقه بالا رفتن از پله ها، 15 دقیقه جاروبرقی کشیدن، 20 دقیقه باغبانی، 20 دقیقه دویدن، و 25 دقیقه پیاده روی یا دوچرخه سواری حاصل می شود.
به باور محققان، با پیر شدن جمعیت، افزایش شمار مرگ و میر در اثر بیماری های قلبی و عروقی و مواجهه با انواع دیابت، لازم است که توجه و سرمایه گداری بیشتری در ارتباط با ترویج فعالیت بدنی صورت بگیرد.
این مطالعه 9 اوت در مجله BMJ منتشر شد.
منبع:سلامت نیوز

همچنین ببینید

fat

سونامی افراد چاق در جهان

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که در ۳۰ سال گذشته، الگوی چاقی و کمبود وزن در جهان به طور چشمگیری تغییر کرده است. در حالی که کمبود وزن در حال کاهش است، چاقی با سرعت نگران کننده‌ای در حال افزایش است. تحقیقات انجام شده روی بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان نشان می‌دهد که امروزه بیش از ۱ میلیارد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *