ورزش درمان چه بیماری‌هایی است؟

بررسی‌ها نشان داده است که ورزش می‌تواند در برخی مواقع مانند داروهای درمانی عمل کند و افراد می‌توانند برخی مشکلات را با ورزش کردن برطرف کنند.
 مطالعات منتشر شده در مجله آمریکایی انجمن پزشکی نشان داده است یک دهم افراد دیابتی مورد بررسی محققان توانسته بعد از دو سال شرکت کردن در یک برنامه ورزشی خاص و تغییر دادن رژیم غذای یخود داروهای دیابت را کنار بگذارند.
به گزارش science daily،ورزش‌های قدرتی می‌تواند به بیماران دیابتی کمک کند. هرچقدر بیماران عضلات بیشتری داشته باشند، گلوکز کمتر در بدن ذخیره می‌کنند.
ورزش می‌تواند بیماری‌های دیگری از جمله کمردرد و ورم مفاصل را بهبود ببخشد.
مدیر این تحقیقات می‌گوید: اخیرا پزشکان توصیه کرده‌اند که برای درمان کمردرد بهتر است ورزش انجام دهیم و از درمان‌های غیر دارویی استفاده کنیم. برای درد مفاصل ورزش‌های قدرتی می‌توانند مناسب باشند.
با این وجود بیماران باید قبل از شروع ورزش با پزشکان خود مشورت کنند. ضمناً بیماران باید از یک متخصص ورزش بخواهند تا به آن‌ها طریقه درست وزنه زدن را یاد بدهد تا به مفاصل آن‌ها فشار وارد نشود.

منبع:سلامت نیوز

امید تازه برای مبارزه با چاقی|سوزاندن گرلین با روشی جدید

پژوهشگران روشی جدید با حداقل تهاجم ابداع کرده‌اند که با هدف قرار دادن گرلین، “هورمون گرسنگی”، می‌تواند به درمان چاقی کمک کند. این روش با سوزاندن قسمت‌هایی از معده که گرلین تولید می‌کنند، به کاهش ترشح این هورمون کمک می‌کند. شرکت‌کنندگان در یک کارآزمایی کوچک که ۶ ماه به طول انجامید، کاهش وزن، کاهش سطح گرلین ناشتا و احساس گرسنگی …