هزینه داروهای تجویزی در آمریکا به بالاترین سطح خود در ۲۰ سال گذشته رسید!

هزینه داروهای تجویزی در آمریکا در سال ۲۰۲۳ به بالاترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسیده است. بر اساس یک مطالعه جدید، هزینه داروهای تجویزی در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ ، ۱۳.۶ درصد افزایش یافته و به بیش از ۷۲۲ میلیارد دلار رسیده است.

مهمترین دلایل افزایش هزینه داروهای تجویزی عبارتند از:

  • افزایش مصرف دارو (۶.۵ درصد): مصرف دارو زمانی افزایش می یابد که دارویی که قبلاً برای یک بیماری تایید شده باشد، برای بیماری دیگری نیز تایید شود.
  • داروهای جدید (۴.۲ درصد): سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ۵۵ داروی جدید را در سال ۲۰۲۳ تایید کرد. بسیاری از این داروها برای اولین بار برای درمان بیماری های خاص به بازار عرضه می شوند و هزینه ساخت آنها زیاد است.
  • افزایش قیمت دارو (۲.۹ درصد).

عوامل دیگری مانند افزایش سن جمعیت و نیاز بیشتر به داروهای تجویزی در افراد مسن نیز در این افزایش هزینه تاثیرگذار بوده است.

کاهش هزینه داروهای تجویزی عمدتا برعهده دولت است. یکی از راه های کاهش قیمت دارو، توانمندسازی برنامه هایی مانند بیمه دولتی برای مذاکره مستقیم با شرکت های دارویی است. با این حال، کاهش قابل توجه قیمت دارو در کوتاه مدت بعید به نظر می رسد.

راه دیگر برای کاهش هزینه های دارو، تغییر رویکرد از درمان بیماری ها به پیشگیری از آنها است. با داشتن سبک زندگی سالم می توان از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری کرد و در نتیجه هزینه های دارو را کاهش داد.

منبع: healthline

همچنین ببینید

داروهای لاغری جدید ممکن است باعث کمبود مواد مغذی شوند!

داروهای GLP-1 مانند اوزمپیریک، وگویی و زپباند می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند اما ممکن است باعث کمبود مواد مغذی شوند. مصرف پروتئین، ویتامین B12، D، آهن و کلسیم کافی در حین مصرف این داروها ضروری است. کاهش وزن با داروهای GLP-1 می‌تواند خطر کمبود مواد مغذی را افزایش دهد زیرا باعث کاهش شدید مصرف غذا می‌شود. کمبود پروتئین، ویتامین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *