نگرانی در مورد سلامت ریسک بیماری قلبی

نگرانی در مورد سلامت ریسک بیماری قلبی را افزایش می دهد

به گفته محققان، نگرانی مداوم از ابتلا به حمله قلبی موجب می شود احتمال بروز این عارضه در فرد بیشتر شود.
مطالعه جدید محققان دانشگاه برگن نروژ نشان می دهد افراد نگران دو برابر بیش از دیگران در معرض ابتلا به درد قفسه سینه یا حمله قلبی در مقایسه با افرادی که در مورد سلامت شان نگرانی و اضطراب ندارند هستند.
دکتر لاین ایدنبرگ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «افراد مبتلا به میزان بالای اضطراب در رابطه با سلامت در حدود ۷۰ درصد در معرض ریسک بیماری قلبی قرار دارند.»
به گفته وی، حتی میزان نسبتاً پایین اضطراب می تواند موجب این ریسک در مقایسه با افراد بدون علائم اضطراب در مورد سلامت شود.
در این مطالعه، محققان داده های بیش از ۷۰۰۰ فرد حاضر در مطالعه سلامت نروژ را جمع آوری کردند. شرکت کنندگان که همگی بین سال های ۱۹۵۳ تا ۱۹۵۷ بدنیا آمده بودند، دو پرسشنامه در رابطه با سلامت، سبک زندگی و میزان تحصیلات شان تکمیل کردند. بعلاوه بین سال های ۱۹۹۷ و ۱۹۹۹، آنها تحت چکاپ فیزیکی شامل آزمایش خون، وزن، قد و فشارخون قرار گرفتند.
میزان اضطراب هر فرد نیز در مورد سلامتش ارزیابی شد. تیم تحقیق دریافت تنها بالغ بر ۷۰۰ نفر دارای نمراتی بودند که نشاندهنده اضطراب آنها در مورد سلامت شان بود.
تمامی افراد تا پایان سال ۲۰۰۹ تحت نظر بودند. در تمامی آنها، ۳ درصد شرکت کنندگان (۲۳۴ نفر) مبتلا به حمله قلبی یا درد سینه حاد در طول مدت مطالعه شدند. میانگین زمان اولین حمله در حدود ۷ سال بود.
محققان دریافتند نسبت افراد مبتلا به بیماری قلبی در بین افراد نگران در مقایسه با افراد غیرمضطرب دو برابر بود- یعنی ۶ درصد مقابل ۳ درصد..
منبع:خبر گزاری مهر

همچنین ببینید

cold-feet

6 عامل مهمی که منجر به سردی پا می‌شود

بسیاری از افراد اغلب پاها و دستان سردی دارند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که این سردی ممکن است یک ویژگی ارثی باشد. هنگامی که دمای مرکزی بدن کاهش می‌یابد، رگ‌های خونی کوچک در دست‌ها و پاها منقبض می‌شوند. این کار خون را از اندام‌های بیرونی ما دور می‌کند تا بخش‌های داخلی بدن را گرم نگه دارد. افراد لاغر و کسانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *