نوجوانان فشار خون و بالابودن ضربان قلب را جدی بگیرند

نوجوانان فشار خون و بالابودن ضربان قلب را جدی بگیرند

مطالعات محققان اروپایی نشان می دهد ضربان قلب بیش از حد نرمال و افزایش فشار خون در نوجوانی، از مهمترین عوامل ابتلا به بیماری های روانی مانند وسواس، اختلال اضطراب و اسکیزوفرنی در سالهای بعدی زندگی است.
نوجوانان فشار خون و بالابودن ضربان قلب را جدی بگیرند
این مطالعه با بررسی بیش از یک میلیون نوجوان سوئدی با میانگین سنی 18 سال، بین سال های 1969 تا 2010 میلادی نشان می دهد بخشی از مغز مسئول عملکردهای خودکار از جمله ضربان قلب و فشار خون است، از طرفی بیماری های روانی مانند اختلال وسواس، اسکیزوفرنی و اختلال اضطراب مربوط به مغز هستند و احتمال ابتلا به این بیماری ها در افرادی که در نوجوانی فشار خون یا ضربان قلب بیش از حد نرمال دارند، بیشتر است. بیماری های مشاهده شده در افرادی که ضربان قلبشان در حال استراحت بیش از 82 ضربه در دقیقه بود، به نسب افرادی که تعداد ضربان قلبشان در دقیقه تا 62 ضربه بود، به قرار زیر است :
-خطر ابتلا به اختلال وسواس 69 درصد افزایش می یابد.
-خطر ابتلا به اسکیزوفرنی 21 درصد افزایش می یابد.
-خطر ابتلا به اختلالات اضطراب 18 درصد افزایش می یابد.
آماری مشابه نیز در مورد فشار خون بالا و افزایش بیماری های روانی وجود دارد.
نتایج این تحقیقات در نشریه JAMA Psychiatry منتشر شده است.
منبع:ایرنا

همچنین ببینید

diabetes

افراد دیابتی از این نوشیدنی های فوق العاده استفاده کنند

به گزارش صد آنلاین ، نتایج تحقیقات محققان نشان داد مصرف سایر نوشیدنی‌ها به ویژه قهوه، چای، شیر کم چرب و آب در کاهش احتمال مرگ زودرس مؤثر هستند. این یافته‌ها به نقش بالقوه نوشیدنی‌های سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اشاره دارد. دکتر «چی سان»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه هاروارد، گفت: «نوشیدنی‌ها می‌توانند منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *