ناباروری مردان با تماشای زیاد تلویزیون

ناباروری مردان با تماشای زیاد تلویزیون

تاثیر منفی تماشای تلویزیون بر باروری مردان بعد از مطالعات دقیق ثابت شد. محققان دریافتند که تماشای تلویزیون بیش از 5 ساعت در روز تعداد اسپرم مردان را به یک سوم کاهش می دهد یا بهتر است بگوییم میزان اسپرم مردان در اثر تماشای زیاد تلویزیون 2 سوم کاهش می یابد. این نتیجه بعد از انجام آزمایشات بر روی 1200 مرد جوان و میانسال توسط محققان دانشگاه نهاگ به دست آمد و در نشریه Epidemiology منتشر شد.
پیش از این هم گفته می شد که نتایج برخی تحقیقات نشان می دهد مردانی که ساعت ها پای تلویزیون می نشینند دارای اسپرم کمتری هستند. در اصل این مردان 44 درصد میزان اسپرم کمتری نسبت به مردانی که به ندرت تلویزیون می بینند یا اصلا تلویزیون نگاه نمی کنند دارند. یکی از عواقب نشستن و تماشای تلویزیون به مدت طولانی آن است که هنگام نشستن دمای بیضه ها بالا می رود و همین امر از تولید اسپرم می کاهد.
به گفته ی محققان این دانشگاه آزمایشات نشان داد که تعداد اسپرم مردانی که به ندرت تلویزیون تماشا می کنند 25 میلیون در هر میلی لیتر بیشتر از اسپرم مردانی است که روزانه 5 ساعت و بیشتر تلویزیون تماشا می کنند. این دسته از مردان هورمون تستسترون کمتری نسبت به حد نرمال در بدن خود دارند و به همین علت میزان باروری انها تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.
بی تحرکی و تماشای زیاد تلویزیون در نتیجه تغییر سبک زندگی یکی از علل ثابت شده در بروز انواع بیماری هاست . بر اساس گفته متخصصان دانشگاه نیویورک برای افزایش میزان و کیفیت اسپرم ، مردان بایستی 15 ساعت در هفته حرکات ورزشی انجام دهند . علاوه بر آن داشتن یک رژیم غذایی سالم بدون مصرف فست فودها برای این دسته فراد اهمیت ویژه ای دارد چرا که در تحقیقات اخیر تاثیر 30 درصدی رژیم غذایی در افزایش و کاهش میزان باروری مردان ثابت شد.
منبع:نمناک

همچنین ببینید

Detoxification-o-the-body

7 روش فوق العاده برای سم زدایی بدن

خیلی از افراد بعد از چند روز مسافرت، تعطیلی و یا مهمانی و پرخوری‌کردن به این فکر می‌کنند که حالا باید بدن خود را پاک‌سازی کنند و با این هدف سراغ رژیم‌های غذایی سخت و محدودکننده می‌روند یا محصولات دتاکس یا سم‌زدا خریداری می‌کنند، مثل چای دتاکس، مکمل و… اما واقعیت یک چیز ساده است: اینکه شما برای سم‌زدایی یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *