میگرن چیست و چه علائمی دارد؟

میگرن چیست؟

میگرن یک بیماری عصبی است که می تواند باعث علائم متعدد شود. این بیماری اغلب با سردردهای شدید و ناتوان کننده مشخص می شود. علائم ممکن است شامل تهوع ، استفراغ ، مشکل در صحبت کردن ، بی حسی یا سوزن سوزن شدن و حساسیت به نور و صدا باشد. میگرن اغلب در خانواده ها ارثی است و در سنین مختلف تأثیر می گذارد.

علائم میگرن :

علائم میگرن ممکن است یکی دو روز قبل از سردرد شروع شود. علائم در این مرحله می تواند شامل موارد زیر باشد:

– هوس های غذایی

– افسردگی

– خستگی یا انرژی کم

– خمیازه های مکرر

– بیش فعالی

– تحریک پذیری

– سفتی گردن

در میگرن همراه با هاله ، هاله پس از این علایم اتفاق می افتد. در مرحله هاله ، ممکن است با دید ،حس، حرکت و گفتار خود مشکل داشته باشید. نمونه هایی از این مشکلات عبارتند از:

– مشکل در صحبت کردن

– احساس خستگی یا سوزن سوزن شدن در صورت ، بازوها یا پاها

– دیدن اشکال ، گرگرفتگی یا لکه های روشن

– به طور موقت بینایی خود را از دست می دهید

مرحله بعدی به عنوان مرحله حمله شناخته می شود. این حادترین یا شدیدترین مراحل است که درد واقعی میگرن رخ می دهد. در برخی افراد ، این می تواند در طول هاله همپوشانی داشته باشد یا رخ دهد. علائم مرحله حمله می تواند از ساعتها تا چند روز ادامه داشته باشد. علائم میگرن در افراد مختلف متفاوت است. برخی از علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

– افزایش حساسیت به نور و صدا

– حالت تهوع

– سرگیجه یا احساس ضعف

– درد در یک طرف سر ، یا در سمت چپ ، سمت راست ، جلو یا عقب یا در شقیقه های شما

– ضربان سر و احساس درد در سر

– استفراغ

بعد از مرحله حمله ، فرد اغلب مرحله بعد از دوره را تجربه می کند. در طی این مرحله معمولاً تغییراتی در خلق و خو و احساسات ایجاد می شود. این موارد ممکن است از احساس سرخوشی و بسیار خوشحال ، تا احساس بسیار خستگی و بی احساس باشد. سردرد خفیف و کسل کننده ممکن است ادامه یابد.

طول و شدت این مراحل در افراد مختلف می تواند درجات مختلفی رخ دهد. بعضی اوقات ، فاز رد می شود و ممکن است حمله میگرنی بدون ایجاد سردرد رخ دهد.

درد میگرن چگونه است :

مردم درد میگرن را اینگونه توصیف می کنند:

– ضربان دار

– خفقان

– سوراخ کردن

– کوبیدن

– ناتوان کننده

همچنین می تواند مانند یک درد شدید کسل کننده و مداوم باشد. درد ممکن است به همان اندازه خفیف شروع شود ، اما بدون درمان متوسط ​​تا شدید می شود.

درد میگرن معمولاً روی ناحیه پیشانی تأثیر می گذارد. معمولاً در یک طرف سر قرار دارد ، اما ممکن است در هر دو طرف ایجاد شود یا تغییر کند.

بیشترین میگرن حدود 4 ساعت طول می کشد. اما اگر تحت درمان قرار نگیرند یا به درمان پاسخ ندهند ، می توانند تا 72 ساعت تا یک هفته ادامه داشته باشند. در میگرن های مبتلا به اورا ، درد ممکن است با هاله همپوشانی داشته باشد یا ممکن است هرگز به وجود نیاید.

علت میگرن چیست؟

محققان به قطعیت علت میگرن را مشخص نکرده اند. با این حال ، آنها برخی از عوامل موثر در ایجاد شرایط را پیدا کرده اند. این شامل تغییراتی در مواد شیمیایی مغز مانند کاهش سطح سروتونین شیمیایی مغز است .

عوامل دیگری که میگرن را ایجاد می کند عبارتند از:

– چراغ های روشن

– گرمای شدید یا سرمای شدید

– کمبود آب بدن

– تغییرات فشار هوا

– تغییرات هورمون در زنان ، مانند نوسانات استروژن و پروژسترون در دوران قاعدگی ، بارداری یا یائسگی

– استرس زیاد

– صداهای بلند

– فعالیت بدنی شدید

– نخوردن وعده های غذایی

– تغییرات در الگوهای خواب

– استفاده از داروهای خاص ، مانند داروهای ضد بارداری خوراکی یا نیتروگلیسیرین

– بوی غیر معمول

– غذاهای خاص

– سیگار کشیدن

– مصرف الکل

– مسافرت

اگر میگرن دارید ، پزشک ممکن است از شما بخواهد برنامه سردرد را بنویسید کنید. نوشتن کارهایی که انجام می دهید ، چه غذاهایی را می خورید و چه داروهایی را قبل از شروع میگرن مصرف می کنید ، می تواند به شناسایی محرکهای شما کمک کند. بدانید چه چیز دیگری می تواند میگرن شما را تحریک می کند.

 

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

cold-feet

6 عامل مهمی که منجر به سردی پا می‌شود

بسیاری از افراد اغلب پاها و دستان سردی دارند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که این سردی ممکن است یک ویژگی ارثی باشد. هنگامی که دمای مرکزی بدن کاهش می‌یابد، رگ‌های خونی کوچک در دست‌ها و پاها منقبض می‌شوند. این کار خون را از اندام‌های بیرونی ما دور می‌کند تا بخش‌های داخلی بدن را گرم نگه دارد. افراد لاغر و کسانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *