Use-of-melatonin-in-children

مسمومیت خاموش در کودکان با مصرف تصادفی ملاتونین

مصرف ملاتونین برای کمک به خواب کودکان در حال افزایش است. اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که بلع تصادفی این ماده توسط کودکان باعث افزایش مراجعه به اورژانس و تماس با مراکز کنترل مسمومیت شده است.

برای همین، انجمن مسئول تغذیه، که یک سازمان تجاری برای صنعت مکمل‌های غذایی است، دستورالعمل‌های جدیدی برای بسته‌بندی و برچسب‌گذاری محصولات ملاتونین اعلام کرده است.

این دستورالعمل‌های داوطلبانه به منظور سفت کردن استانداردهای تولید ملاتونین به شکل ژله‌ای (گummy) برای مقابله با نگرانی‌های فزاینده در مورد بلع تصادفی و مصرف بیش از حد در کودکان تدوین شده‌اند.

بر اساس گزارش مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا، تعداد کودکانی که پس از بلعیدن ملاتونین به اورژانس مراجعه کرده‌اند، از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۰، ۴۲۰ درصد افزایش یافته است. با این حال، ۹۴ درصد از این موارد نیازی به بستری نداشته‌اند.

این دستورالعمل‌های جدید از تولیدکنندگان ملاتونین می‌خواهند تا هشدارهایی را روی برچسب محصولات درج کنند و بسته‌بندی‌های حاوی ملاتونین به شکل ژله‌ای را کودک‌محافظ طراحی کنند تا خطر دسترسی بدون نظارت کودکان به این ماده کاهش یابد.

از آنجایی که ملاتونین یک مکمل غذایی است، تحت نظارت‌های سختگیرانه‌ای مانند داروهای تجویزی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا قرار نمی‌گیرد. در نتیجه، محتوای ملاتونین در محصولات مختلف می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

پزشکان متخصص اطفال توصیه می‌کنند قبل از دادن ملاتونین به کودکان، ابتدا با پزشک مشورت کنید و بر اساس وزن و سن کودک، از دوزهای کم (۰.۵ تا ۱ میلی‌گرم) استفاده شود. همچنین تاکید می‌شود که ملاتونین را نباید به صورت بلندمدت مصرف کرد و بهتر است ابتدا عادات خواب کودک را اصلاح کرد.

در صورت بلع تصادفی ملاتونین توسط کودک، باید بلافاصله با پزشک یا اورژانس تماس گرفت. ملاتونین به طور کلی ماده‌ای ایمن است اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند باعث عوارض جانبی خفیفی مانند یبوست و خواب‌آلودگی در طول روز شود.

اگرچه سازمان غذا و داروی آمریکا ملاتونین را تایید نکرده است، انجمن مسئول تغذیه از برخی از بزرگترین برندهای تولیدکننده ملاتونین خواسته است تا دستورالعمل‌های جدید را رعایت کنند.

منبع: healthline

همچنین ببینید

Pneumonia

سالانه جان ۱ میلیون کودک در اثر ذات الریه گرفته می‌شود

یک فوق تخصص ریه کودکان گفت: سالانه بیش از یک میلیون کودک زیر پنج سال بر اثر ابتلا به بیماری‌های پنوموکوک، جان خود را از دست می‌دهند. به گزارش خبرگزاری مهر، مریم حسن زاد، با عنوان این مطلب که طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، پنومونی اولین بیماری عفونی کشنده در سراسر دنیا است، افزود: پنومونی یا ذات‌الریه به عنوان بیماری عفونی کشنده در کودکان زیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *