Bird-flu

مرگ یک مرد بر اثر آنفولانزای پرندگان در مکزیک

در ماه آوریل سال 2024، مردی 59 ساله در مکزیک بر اثر ابتلا به نوع A(H5N2) آنفولانزای پرندگان جان خود را از دست داد. این اولین مورد ابتلای انسان به این سویه از ویروس در جهان است که به صورت آزمایشگاهی تأیید شده است.

هنوز مشخص نیست که این فرد چگونه به ویروس آلوده شده است، اما او سابقه بیماری های زمینه ای دیگری نیز داشته است. خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از انتقال این ویروس بین انسان ها گزارش نشده است.

اقدامات پیشگیرانه و اطلاعات تکمیلی:

در حال حاضر خطر انتقال این ویروس به عموم مردم پایین است. با این حال، برای احتیاط، افراد باید از تماس با پرندگان بیمار خودداری کنند و بهداشت دست را به طور مرتب، به خصوص بعد از تماس با پرندگان یا حیوانات، رعایت نمایند.

ویروس آنفولانزای پرندگان H5N1 در حال حاضر در میان گاوهای شیرده در آمریکا در حال شیوع است. در این کشور سه مورد ابتلا به این ویروس در انسان نیز گزارش شده که همه ی آنها تماس مستقیم با گاوهای آلوده داشته اند.

برای محافظت کلی در برابر آنفولانزا، شستن مکرر دست ها، دریافت واکسن آنفولانزای فصلی، ماندن در خانه در صورت ابتلا به عفونت تنفسی و رعایت بهداشت تنفسی در صورت نیاز، توصیه می شود.

منبع: HEALTHLINE

بیشتر بخوانید ” آنفولانزای پرندگان از گاو به انسان سرایت کرد!

همچنین ببینید

Bird-flu

چهارمین مورد ابتلا به آنفلوانزای پرندگان در آمریکا

اولین مورد ابتلا به آنفلوانزای پرندگان در یک کارگر گاوداری در کلرادو گزارش شد. این در حالی است که سه مورد دیگر ابتلا به آنفلوانزای پرندگان H5N1 طی ماه‌های اخیر در کارگران گاوداری سایر نقاط آمریکا مشاهده شده است. با وجود این موارد، خطر ابتلا برای عموم مردم همچنان پایین است، زیرا هیچ نشانه‌ای از انتقال ویروس از فرد به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *