Flu-Symptoms

مراقب علائم آنفلوانزا باشید!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: علائمی مانند بدن درد، سرفه و تب به همراه علائم تنفسی شایع‌ترین علائم آنفلوانزا است.

به گزارش صد آنلاین ، علیرضا زالی، با عنوان این مطلب که گروه‌های حساس واکسن آنفلوانزا تزریق کنند، گفت: ۸۰ درصد موارد بستری ناشی از آنفلوانزا افرادی هستند که واکسن تزریق نکرده اند.

وی افزود: هم اکنون در موج اول آنفلوانزا قرار داریم و در نیمه دی ماه هر سال موج دوم این بیماری را شاهد هستیم.

زالی ادامه داد: اثر بخشی واکسن در پیشگیری از مرگ و میر ناشی از آنفلوانزا مهم است، افراد گروه‌های حساس از جمله سالمندان بالای ۶۵ سال، کودکان، بیماران قلبی و ریوی، بیماران مبتلا به بیماری‌های نقص سیستم ایمنی و بیماران مبتلا به سرطان باید هر سال یک بار از نیمه شهریور تا پایان مهر نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تزریق واکسن به حفاظت در برابر موج دوم این بیماری کمک می‌کند.

زالی افزود: ۹۰ درصد موارد ابتلاء به آنفلوانزا مثل سایر بیماری‌های دستگاه تنفسی است و فقط در ۱۰ درصد موارد در گروه‌های حساس خطر ساز است.

وی گفت: علائمی مانند بدن درد، سرفه و تب به همراه علائم تنفسی شایع‌ترین علائم آنفلوانزا است و افراد در مکان‌های سربسته و شلوغ حتماً ماسک بزنند و فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

Bird-flu

آنفولانزای پرندگان از گاو به انسان سرایت کرد!

آنفولانزای پرندگان (H5N1) در حال حاضر بیشتر در میان پرندگان شیوع پیدا کرده است، اما در برخی گاوها نیز دیده شده است. این بیماری در حال حاضر برای انسان خطر کمی دارد و تنها یک مورد ابتلا در آمریکا گزارش شده است. با این حال، برای ردیابی بهتر این بیماری، مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) از داده‌های فاضلاب …