فواید لبنیات برای سلامت استخوان سالمندان

فواید لبنیات برای سلامت استخوان سالمندان

طبق نتایج یک مطالعه، مصرف همزمان مکمل های ویتامین D و برخی محصولات لبنی از نابودی استخوان ها ناشی از افزایش سن پیشگیری می کند.
محققان دانشگاه ماساچوست دریافتند مصرف شیر، ماست و پنیر با تراکم بالاتر استخوان ها در ستون فقرات و از بین رفتن کمتر استخوان های لگن در بین افراد مسن مرتبط است، اما درصورتی که از مکمل های ویتامین D هم در کنار آنها استفاده شود.
به گفته محققان، ویتامین D موجب تحریک جذب کلسیم شده که به ساخت استخوان و پیشگیری از نابودی استخوان ها کمک می کند.
شیوانی ساهنی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این مطالعه قابل توجه است چراکه به بررسی محصولات لبنی به جز ماست پرداخته است و نشان می دهد که ارتباط مصرف محصولات لبنی با تراکم استخوان وابسته به مصرف کافی ویتامین D است.»
شرکت کنندگان این مطالعه از سال ۱۹۴۸ در مطالعه بلندمدت فرمینگام ثبت نام کرده بودند و سلامت و عادات زندگی ساکنان فرمینگام ماساچوست در این سال های طولانی پیگیری می شد..
منبع:خبرگزاری مهر

همچنین ببینید

Reduce-diabetes

کاهش ۵۸ درصدی خطر ابتلا به دیابت با برنامه رژیم غذایی و ورزشی

مطالعات جدید نشان می‌دهد افرادی که توانسته‌اند ابتلا به دیابت نوع ۲ را با داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش به مدت ۴ سال یا بیشتر به تعویق بیندازند، در بلندمدت، از سلامتی بهتری برخوردارند. این افراد در مقایسه با کسانی که زودتر دچار دیابت شده‌اند، احتمال کمتری برای مرگ زودرس و ابتلا به مشکلات ناشی از دیابت مانند بیماری‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *