فواید لبنیات برای سلامت استخوان سالمندان

فواید لبنیات برای سلامت استخوان سالمندان

طبق نتایج یک مطالعه، مصرف همزمان مکمل های ویتامین D و برخی محصولات لبنی از نابودی استخوان ها ناشی از افزایش سن پیشگیری می کند.
محققان دانشگاه ماساچوست دریافتند مصرف شیر، ماست و پنیر با تراکم بالاتر استخوان ها در ستون فقرات و از بین رفتن کمتر استخوان های لگن در بین افراد مسن مرتبط است، اما درصورتی که از مکمل های ویتامین D هم در کنار آنها استفاده شود.
به گفته محققان، ویتامین D موجب تحریک جذب کلسیم شده که به ساخت استخوان و پیشگیری از نابودی استخوان ها کمک می کند.
شیوانی ساهنی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این مطالعه قابل توجه است چراکه به بررسی محصولات لبنی به جز ماست پرداخته است و نشان می دهد که ارتباط مصرف محصولات لبنی با تراکم استخوان وابسته به مصرف کافی ویتامین D است.»
شرکت کنندگان این مطالعه از سال ۱۹۴۸ در مطالعه بلندمدت فرمینگام ثبت نام کرده بودند و سلامت و عادات زندگی ساکنان فرمینگام ماساچوست در این سال های طولانی پیگیری می شد..
منبع:خبرگزاری مهر

همچنین ببینید

Alzheimer-and-exercise

تاثیر شگفت انگیز ورزش بر مغز | کاهش خطر آلزایمر و بهبود حافظه

ورزش آلزایمر را درمان نمی کند اما تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم می تواند به کند شدن پیشرفت بیماری و در نتیجه داشتن زندگی با کیفیت بهتر کمک کند. علاوه بر تاخیر در پیشرفت، برخی مطالعات حاکی از آن است که ورزش حتی ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر را نیز کاهش دهد. ورزش های هوازی مانند پیاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *