فضای مجازی الگو پذیری کودکان را تغییر می دهد

فضای مجازی الگو پذیری کودکان را تغییر می دهد

استفاده کودکان از موبایل و فضای مجازی باعث تغییر اخلاق در آنها شده و موجب تغییر الگو پذیری آنان می‌شود.
امیر لطفی حقیقت روان‌شناس و پژوهشگر علوم رفتاری با اشاره به چگونگی استفاده کودکان از موبایل و فضای مجازی گفت: ما باید به این امر توجه داشته باشیم که هر وسیله ای استفاده خوب و بد دارد و استفاده نادرست کودکان از موبایل و فضای مجازی آسیب جدی به آنها وارد می‌کند و والدین نقش موثری در این زمینه دارند.
وی افزود: با وجود گوشی‌های موبایل روابط در بین خانواده‌ها بسیار سطحی شده و صمیمیتی که قبلا در بین خانواده‌ها بود دیگر وجود ندارد و خانواده‌ها زمان کمتری را به تربیت کودکانشان اختصاص می‌دهند و نمی‌توانند آنان را کنترل کنند.
لطفی حقیقت در ادامه گفت: استفاده کودکان از فضای مجازی و دگرگونی جوامع و هنجارها موجب تغییر اخلاق جنسی آنان و بسیاری از مسائل غیراخلاقی و بلوغ زودرس آنها شده است و این مسئله هم برای کودک و هم والدین بسیار مشکل ساز است.
این مدرس دانشگاه افزود: والدین باید فرصت زیادی را برای تربیت فرزندان خود اختصاص دهند و سعی کنند علاوه بر ایجاد صمیمیت، حریم خود را با فرزندان حفظ کنند.
وی در پایان گفت: پدر و مادرها باید با فرزندشان دوست باشند و از نظر عملیاتی سنجیده باشند و حتما در این مورد از راهنمایی یک مشاور زبر دست استفاده کنند.
منبع: باشگاه خبر نگاران

همچنین ببینید

depression-treatment

مصرف کتامین توسط ایلان ماسک برای افسردگی| جنجال جدید در دنیای پزشکی

ایلان ماسک اخیرا اعلام کرد که برای درمان افسردگی از کتامین تجویزی استفاده می کند. کتامین یک بیهوش قوی است که تحقیقات نشان می دهد می تواند به درمان افسردگی کمک کند، اما در حال حاضر برای این منظور یا هر نشانه روانپزشکی دیگری توسط FDA تایید نشده است. کارشناسان بر این باورند که صحبت های ماسک باعث شناخته شدن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *