فشار خون در هوای سرد

چرا فشار خون در هوای سرد خطرناک است؟

افرادی که فشارخون بالا دارند لازم است در سن ۴۰ سالگی و افرادی که دارای اضافه وزن یا مبتلا به چاقی هستند حداقل سالی یکبار غربالگری انجام دهند. حدود ۲۰ درصد افراد جامعه مبتلا به فشارخون بالا هستند، فشارخون بالا در افراد می‌تواند علت ایجاد آسیب به کلیه باشد و با توجه به شیوع بالای آن متاسفانه افراد از آن بی‌خبرند.

بیماران مبتلا به فشارخون بالا با کنترل فشار و مصرف دارو می‌توانند از ایجاد آسیب کلیه یا پیشرفت بیماری کلیوی جلوگیری کنند. برای درمان آسیب کلیوی در زمینه فشارخون و دیابت، کنترل قندخون و فشارخون از اساسی‌ترین اقدامات توسط پزشک است.

از هر سه فرد، یک نفر به فشارخون بالا مبتلا است. فشارخون عامل اصلی سکته قلبی و مغزی است که درمان آن شامل ورزش، ترک الکل، ترک سیگار، رژیم غذایی سالم و کاهش استرس است.

فشار خون بالا در بارداری

فشارخون بالا در دوران بارداری به ویژه سه ماهه دوم با مشکلات و عارضه‌های جدی همراه است، لذا کنترل فشارخون قبل از بارداری بسیار مهم است. علاوه بر مصرف دارو، روش‌هایی برای کنترل فشارخون بالا از جمله داشتن وزن مناسب، مصرف رژیم غذایی حاوی میوه‌ها، سبزیجات و محصولات لبنیاتی کم چرب، کم کردن میزان مصرف نمک، فعالیت بدنی (ورزش) منظم روزانه ۳۰ دقیقه، قطع مصرف نوشیدنی‌های الکلی و اندازه‌گیری فشارخون در منزل توصیه می‌شود.

علل فشار خون

استرس شغلی و کم‌ خوابی از علل فشارخون بالاست. فعال شدن سیستم عصبی سمپاتیک در استرس‌های عاطفی و فیزیکی با افزایش فشارخون و ضربان قلب همراه است. همچنین سرما به عنوان یک استرس فیزیکی موجب افزایش فشارخون در بیماران می‌شود؛ لذا بیماران مبتلا به فشارخون بالا لازم است کمتر در معرض هوای سرد قرار گیرند.

استنشاق هوای آلوده نیز به طور حاد موجب افزایش فشارخون می‌شود. این افزایش فشار خون در افراد نرمال هم رخ می‌دهد؛ در واقع ذرات بزرگ و کوچک با ورود به گردش خون موجب استرس اکسیداتیو و التهاب عروقی و ایجاد و تشدید فشارخون بالا می‌شوند.

منبع:سیمرغ

همچنین ببینید

cold-feet

6 عامل مهمی که منجر به سردی پا می‌شود

بسیاری از افراد اغلب پاها و دستان سردی دارند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که این سردی ممکن است یک ویژگی ارثی باشد. هنگامی که دمای مرکزی بدن کاهش می‌یابد، رگ‌های خونی کوچک در دست‌ها و پاها منقبض می‌شوند. این کار خون را از اندام‌های بیرونی ما دور می‌کند تا بخش‌های داخلی بدن را گرم نگه دارد. افراد لاغر و کسانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *