Disadvantages-of processed-food-

غذاهای فوق‌فرآوری‌شده خطر سکته مغزی و زوال عقل را افزایش می‌دهند!

پژوهشی جدید ارتباط احتمالی بین غذاهای فوق فرآوری‌شده، سکته مغزی و زوال عقل را نشان می‌دهد. افرادی که در این مطالعه شرکت کردند، به مدت ۱۱ سال تحت نظر بودند.

بر اساس این مطالعه، مصرف بیشتر غذاهای فوق فرآوری‌شده با خطر بالاتر سکته مغزی (۸ درصد افزایش خطر) و کاهش توانایی ذهنی (۱۶ درصد افزایش خطر) مرتبط است. جالب توجه است که این خطر در افراد سیاه‌پوست شرکت‌کننده در مطالعه، بیشتر بود (۱۵ درصد افزایش خطر سکته مغزی).

محققان هنوز علت دقیق این ارتباط را بطور کامل درک نکرده‌اند و به دنبال بررسی‌های بیشتر برای یافتن پاسخ این سوال هستند که کدام نوع از غذاهای فرآوری‌شده بیشترین خطر را ایجاد می‌کنند.

با این حال، همین مطالعه نشان می‌دهد که مصرف بیشتر غذاهای کم‌فرآوری‌شده یا بدون فرآوری مانند میوه‌ها و لوبیا با کاهش خطر سکته مغزی همراه است. بنابراین، توصیه می‌شود برای سلامت مغز از رژیم غذایی سالم پیروی کنید.

منبع: healthline

بیشتر بخوانید “ افزایش خطر مرگ و میر با مصرف غذاهای فوق فرآوری شده

همچنین ببینید

چرا گوشت گیاهی سالم تر از گوشت حیوانی است؟

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که بر خلاف برخی باورها، فراورده‌های گیاهی جایگزین گوشت می‌توانند برای قلب مفید باشند. این محصولات در مقایسه با گوشت قرمز، چربی اشباع‌شده کمتری داشته و فیبر بیشتری دارند که این عوامل به سلامت قلب کمک می‌کنند. با این حال، توجه به مواد تشکیل‌دهنده این فرآورده‌ها ضروری است. زیرا مصرف زیاد سدیم، قند و چربی‌های ناسالم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *