عوارض عمل بینی عوارض بوتاکس

بینی هایی که هر روز کوچک و کوچکتر می شوند

همان طور که بارها و بارها شنیده ایم، علاقه ایرانیان به جراحی زیبایی زیاد است و بخشی از آن به دلیل شکل بینی و توجه به ظاهر صورت به عنوان اولین نمای ظاهری از شخصیت افراد و نداشتن اعتماد به نفس است چنان که به گفته نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی کشور، آمار جراحی بینی و زیبایی زنان ایرانی و انجام اقداماتی مانند بوتاکس و فیلر دربین زنان کشور از خط قرمز گذشته است و حتی در آرایشگاه ها هم این عمل ها انجام می شود.

بوتاکس در واقع نوعی سم با رقت خاص است که برای فلج کردن ماهیچه ها به کار می رود و موارد کاربرد فراوانی از جمله استفاده های مختلف درمانی در حوزه های اورولوژی، بیماری های زنان و چشم و غیره دارد اما عامه مردم بیشتر با کاربرد آن در حوزه زیبایی آشنایی دارند. متاسفانه انواع مختلف غیراستاندارد آن در بازار وجود دارد که به صورت قاچاق وارد می شود و به علت قیمت پایین تر، مورد استفاده افراد ناآگاه قرار می گیرد.

این ماده دارای زنجیره ای از پروتئین حیوانی ناخالص است که در برخی واکنش های آلرژیک شدیدی ایجاد می کند و در برخی افراد ، با انتشاربیشتر از انتظار ، به عضلات مجاور متصل و گاهی باعث فلج عضلات دیگر قسمت های صورت و بدن می شود و مصرف کننده در صحبت کردن یا خوردن یا دیگر اعمال مرتبط با عضلات، دچار مشکل می شود و در موارد نادری ،کار به بستری شدن هم می کشد. تزریق مواد مورد تایید وزارت بهداشت،در مراکز تخصصی پزشکی انجام می شود. این که گفته می شود شخص بعد از تزریق سه جلسه بوتاکس تا آخر عمر نیازی به تزریق مجدد ندارد، صحت ندارد و علاوه بر آن فاصله تزریق ها نباید خیلی نزدیک باشد.

موارد منع بوتاکس

مواردی که باعث منع تزریق بوتاکس می شوند، عبارتند از:

افراد زیر 18 سال
دوران بارداری و شیردهی (بعد از شش ماه اول با نظر پزشک)
داشتن بیماری های عضلانی خاص
سرطان فعال
شیمی درمانی

تزریق بوتاکس

این تزریق صرفا باید توسط پزشکان متخصص دوره دیده انجام شود زیرا آگاهی به آناتومی ظریف عضلات و تفاوت های آن در افراد مختلف و نیز میزان و نحوه و عمق تزریق و آگاهی به عوارض احتمالی آن بسیار ضروری است.

متاسفانه مراجعه به غیر کارشناس عوارض متعددی را به بیمار تحمیل می کند که معمولا رفع آن ها نیازمند مدت زمان طولانی و تحمل رنج و ناراحتی شخص است.

عوارض بوتاکس

یکی از شایع ترین عوارض، افتادگی پلک است که چند هفته تا چند ماه طول می کشد تا رفع شود. گاهی دوبینی و پایین افتادن ابروها اتفاق می افتد. در اثر انتشار مواد غیر استاندارد،اختلال در صحبت کردن و غذا خوردن هم دیده شده است. از بوتاکس به غیر از رفع خط اخم و خطوط پیشانی و اطراف چشم و دور لب، برای کاهش میگرن و تعریق کف دست و زیر بغل نیز استفاده می شود که نتایج خیلی خوبی داشته است.

بیشتر افراد متقاضی جراحی بینی سن کمی دارند، بهترین افراد برای جراحی زیبایی بینی کسانی هستند که دچار مشکلات تنفسی و بدشکلی های ظاهری بینی هستند. این افراد از عمل جراحی بینی توقع طبیعی دارند و آن داشتن بینی سالم با عملکرد طبیعی است.

زیبایی بینی به کوچک بودن آن نیست بلکه باید متناسب با چهره فرد باشد. کسانی که دچار انحراف بینی، شکستگی یا مشکلات مادرزادی هستند، بهترین گزینه برای عمل جراحی بینی محسوب می‌شوند. افراد با پوست کلفت بینی، و سن پایین‌تر از ۱۸ سال و بالاتر از۴۰ سال، گزینه های خوبی برای جراحی نیستند. در بینی‌های گوشتی در صورت باتجربه بودن جراح، نتایج عمل جراحی ایده‌آل خواهد بود.

منبع:سیمرغ

همچنین ببینید

ماده‌ای سرطان‌زا در مواد آرایشی!

خبر نگران‌کننده‌ای برای افرادی که از کرم‌های ضد جوش حاوی بنزوئیل پروکسید استفاده می‌کنند: محققان ماده‌ای به نام بنزن، که یک ماده سرطان‌زای شناخته شده است، را در بسیاری از این محصولات پیدا کرده‌اند. این موضوع نگران‌کننده است، زیرا بنزوئیل پروکسید یکی از ترکیبات رایج در درمان جوش بوده و محصولات حاوی آن به راحتی در داروخانه‌ها در دسترس افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *