طراحی دستبند ویژه‌ برای بیماران در معرض گم شدن

خانواده های مبتلایان اوتیسم، آلزایمر و دیگر بیماری‌های مزمن روان و نیز سالمندان همواره این نگرانی را دارند بیمار آنها در صورت بیرون رفتن از خانه گم شود.در این مطلب میخواهیم این خانواده ها را تا حدودی از نگرانی دربیاوریم.معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی اعلام کرده است مذاکراتی با نیروی انتظامی انجام شده است تا دستبندهای ویژه‌ای برای بیماران در معرض گم شدن طراحی کنند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: این دستبندها کدهای خاصی دارند؛ بسیاری از مبتلایان اوتیسم، آلزایمر و دیگر بیماری‌های روان یا سالمندان ممکن است از خانه متواری یا گم شوند که دستبندهای یاد شده می تواند به نزدیکان بیماران برای پیدا کردن آنان کمک کند.
نحوی نژاد گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در ۶۰ مرکز در سراسر کشور در حال آموزش هستند و هر کودک یا حداکثر هر سه کودک تحت پوشش یک مربی قرار دارد.
وی افزود: اگر خانواده ها سؤالی در خصوص اختلال اوتیسم داشتند می توانند آن را از خط صدای مشاور بهزیستی با شماره ۱۴۸۰، بپرسند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از ایجاد مراکز مراقب موقت کودکان اوتیسم خبر داد و گفت: امسال در استان های خراسان رضوی و گیلان این مراکز راه‌اندازی شده که سال آینده در سایر شهرها گسترش می یابد.
منبع: فارس

تولید واکسن آلرژی به بادام زمینی

واکسن آلرژی به بادام زمینی واکسن آلرژی به بادام زمینی تولیدشده توسط محققان دانشگاه ساوت استرالیا در آزمایشات لابراتواری برای نمونه های خونی انسان و موش ها موثر بوده است. این واکسن با بازنویسی واکنش بدن به مواد آلرژی زا بادام زمینی موجب حذف واکنش های غیرآلرژیک می شود. واکنش های آلرژیک به مواد آلرژی زا بادام زمینی شامل حالت …