شیوع بیماری «میاستنی» در زنان ۲.۵ برابر مردان

روش‌های جدید درمان و داروهای جدید برای درمان بیماران مقاوم به «میاستنی گراویس» و امراض عضلانی در کنگره میوپاتی معرفی شدند.
دکتر شهریار نفیسی فوق تخصص بیماری های نوروماسکولار در کنگره «میوپاتی در محل اتصال عصب و عضله»، گفت: این کنفرانس در ۲ روز با محوریت بیماری‌های «میاستنی» و «میوپاتی» به عنوان بیمارهای عضلانی و با تمرکز بر روی بیماری‌های میوپاتی التهابی با حضور گروهی از پزشکان داخلی و فرانسوی در بیمارستان شریعتی برگزار شد.
وی اظهار داشت: در بیماری میاستنی و در روش‌های جدید درمانی، مریضان مقاوم را نیز تحت کنترل خود قرار داده‌ایم. درصد کمی از این بیماری‌ها با بحران شروع می‌شوند و اکثرا با تشخیص و درمان به موقع روند درمان را به خوبی طی می‌کنند.
نفیسی افزود: کیفیت زندگی بیماری میاستنی گراویس با تاخیر در درمان شرایط خوبی نخواهد داشت، اما با تشخیص به موقع شاهد تسریع در درمان هستیم.
وی اظهار داشت: این بیماری با ضعف عضلانی، ضعف عضلات صورت، اختلال در بلع، اختلال عضلات و اندام‌ها و تنفس بروز می‌کند که اگر عضلات تنفسی درگیر شوند، فرد دچار اختلالات متعدد و بستری در آی سی یو خواهد شد.
نفیسی ادامه داد: علت بیماری میاستنی به بیماری خود ایمنی بر می‌گردد و اختلال در تومور توموس یکی از علل شایع آن است.
این فوق تخصص بیماری های نوروماسکولار افزود: میاستنی مادرزادی ریشه ژنتیک دارد اما میاستنی گراویس که خود ایمنی است به ازدواج‌های فامیلی نسبت داده می‌شود.
وی گفت: شیوع میاستنی در خانم ها ۲ تا ۲.۵ برابر آقایان است.
منبع:خبر گزاری مهر

ear-infection

نکات مهمی که باید درباره عفونت گوش بدانید

به گزارش مشرق، ابراهیم رزم‌پا درباره انواع عفونت گوش و راه‌های درمان این عارضه گفت: به طور کلی عفونت‌های گوش به ۲ دسته عفونت‌های حاد و عفونت‌های مزمن تقسیم می‌شود که از جمله عفونت‌های حاد می‌توان به عفونت‌های قارچی و باکتریایی اشاره کرد که درمان طبی دارد و اغلب با درمان‌های دارویی بهبود پیدا می‌کند؛ عفونت‌های قارچی با استفاده از …