Exercise

شمارش گام یا زمان ورزش؟ کدام یک برای تناسب اندام بهتر است؟

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که هر دوی گام شمردن و زمان ورزش، روش‌های مفیدی برای اندازه‌گیری فعالیت بدنی هستند.

بر اساس این مطالعه، هر چه تعداد گام‌های روزانه یا زمان ورزش هفتگی شما بیشتر باشد، خطر ابتلا به بیماری‌های خاصی مانند بیماری قلبی عروقی و دیابت نوع ۲ در شما کاهش می‌یابد.

هدف کلی این است که کمتر بنشینید و بیشتر حرکت کنید، مهم نیست که فعالیت خود را چگونه اندازه‌گیری می‌کنید.

برنامه‌های فعلی توصیه‌ی فعالیت بدنی در آمریکا بر اساس زمان ورزش (دقیقاََ 150 دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط یا 75 دقیقه فعالیت با شدت بالا در هفته) تنظیم شده‌اند.

اما آیا واقعاََ بهتر است به جای شمردن گام‌ها، زمان ورزش را حساب کنیم؟

این مطالعه جدید می‌گوید خیر.

محققان دریافتند که هر دوی هدف‌گذاری بر اساس گام و زمان، با کاهش خطر مرگ ناشی از هر علتی و همچنین بیماری‌های قلبی عروقی در زنان مسن‌تر مرتبط است.

این یافته نشان می‌دهد که پیدا کردن روشی که برای شما مناسب است، بهترین راه برای رسیدن به اهداف سلامتی‌تان باشد.

مطالعه بر روی تقریباََ 15000 زن سالم بالای 62 سال انجام شد که در آن، شرکت‌کنندگان به مدت یک هفته، یک دستگاه ردیاب فعالیت پوشیدند و محققان فعالیت بدنی آن‌ها را اندازه‌گیری کردند.

بیشتر بخوانید ” ۴ ورزش شگفت انگیز برای بهبود سلامت قلب

نتایج نشان داد که افرادی که فعالیت بدنی بیشتری داشتند (چه بر اساس زمان و چه بر اساس تعداد گام) خطر مرگ ناشی از هر علتی یا بیماری‌های قلبی عروقی در آن‌ها کمتر بود.

این مطالعه به درک ما از روش‌های مختلف اندازه‌گیری فعالیت بدنی کمک می‌کند، اما محققان اشاره می‌کنند که آن‌ها فعالیت بدنی شرکت‌کنندگان را فقط در یک زمان خاص اندازه‌گیری کرده‌اند.

همچنین، این یک مطالعه‌ی مشاهده‌ای است، بنابراین نمی‌تواند رابطه‌ی علت و معلولی را ثابت کند. محققان امیدوارند در آینده، یک کارآزمایی کنترل‌شده‌ی تصادفی را برای درک بهتر ارتباط بین سلامتی و ردیابی ورزش با استفاده از زمان یا تعداد گام‌ها انجام دهند.

بهترین راه برای اندازه‌گیری تمرینات شما چیست؟

در حالی که گام شمردن برای همه فعالیت‌ها کاربرد ندارد، اما می‌توانید از آن برای فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی، کوهنوردی و دویدن، نه فقط در طول تمرینات، بلکه در کل روز استفاده کنید.

با این حال، این به این معنا نیست که گام شمردن بهترین راه برای ردیابی آن فعالیت‌ها است.

انتخاب بین گام شمردن یا زمان ورزش، یک مسئله‌ی ترجیحی شخصی است، زیرا سطوح بالاتر از هر دو با سلامتی بهتر مرتبط است.

ردیابی گام‌ها گاهی اوقات می‌تواند به افراد کمک کند تا به ورزش کردن ادامه دهند. با بهبود تناسب اندام، آن‌ها می‌توانند به تدریج هدف گام خود را افزایش دهند.

با این حال، انتظار اینکه مبتدیان به هدف گام خود برسند، ممکن است فشار زیادی برای آن‌ها باشد. در عوض، ممکن است کمیت‌سازی زمان فعالیت برای مبتدیان آسان‌تر باشد، مانند پیاده‌روی به مدت 30 دقیقه هر روز بعد از ناهار.

بیشتر بخوانید ” چرا ورزش در ساعات پایانی روز برای افراد چاق فواید بیشتری دارد؟

تعداد گام همچنین سختی مسیری که روی آن راه می‌روید یا می‌دوید را در نظر نمی‌گیرد. برای مثال، انجام 8000 گام در یک مسیر تپه ‌ای یا کوهستانی به تلاش بیشتری نسبت به انجام همین تعداد گام در یک جاده‌ی صاف و آسفالت نیاز دارد.

بنابراین، اگر در حال حرکت روی انواع مختلف زمین هستید، ردیابی دقایق ورزش به جای گام‌ها ممکن است گزینه‌ی بهتری باشد. همچنین، به احتمال زیاد با ردیابی زمان، پیشرفت شما پایدارتر خواهد بود.

شخصی‌سازی تمرینات شما

راه‌های دیگری نیز برای اندازه‌گیری فعالیت بدنی شما وجود دارد، مانند ردیابی هر دوی مدت و شدت تمرین.

این رویکرد شخصی‌تر است، زیرا یک تمرین «پرحدت» برای یک نفر ممکن است یک تمرین «متوسط» برای فرد دیگری باشد. هدف‌گذاری برای چیزی که برای شما پرحدت است، به شما کمک می‌کند تا در طول زمان پیشرفت کنید.

مهم این است که هر روز فعالیت داشته باشید، یعنی کمتر بنشینید و بیشتر حرکت کنید. کاری را انجام دهید که واقعا از انجام آن لذت می‌برید و برنامه و تمرینی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد. این بهترین راه برای اطمینان از پیوستگی و بازگشت به ورزش است.

منبع: healthline

همچنین ببینید

swimming

ورزش در آب، گزینه‌ای عالی برای مبتلایان به کرون

تحقیقات نشان می‌دهند که ورزش برای بیماران مبتلا به بیماری کرون بسیار مفید است. بررسی انجام‌شده روی افراد مبتلا به بیماری‌های التهابی روده (IBD) نشان داد که ورزش منجر به کاهش فعالیت بیماری کرون می‌شود. همچنین شرکت‌کنندگان در این بررسی که به طور منظم ورزش می‌کردند، از سطح بالاتر آمادگی جسمانی، کیفیت زندگی و اعتماد به نفس بهتری برخوردار بودند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *