Stroke-in-young-people

سکته مغزی در جوانان افزایش یافته است – مطالعه CDC زنگ خطر را به صدا درآورد!

بر اساس گزارش جدیدی از مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا، برخلاف تصور عموم، سکته مغزی در حال افزایش است، اما نه در افراد مسن! این مطالعه نشان می‌دهد که در حالی که میزان سکته در بزرگسالان بالای ۶۵ سال ثابت مانده، در گروه سنی جوان‌تر، یعنی بین ۱۸ تا ۶۴ سال، شاهد افزایش قابل توجهی بوده‌ایم.

تحقیقات نشان می‌دهند که جوانان به طور خاص با افزایش چشمگیر سکته مواجه هستند. در گروه سنی ۱۸ تا ۴۴ سال، شیوع سکته مغزی ۱۴.۶ درصد و در بزرگسالان ۴۵ تا ۶۴ ساله، این رقم به ۱۵.۷ درصد افزایش یافته است.

اگرچه خطر سکته همچنان با افزایش سن بالا می‌رود، اما این الگوی افزایشی در جوانان نگران‌کننده است. به گفته کارشناسان، عوامل زمینه‌ای متعددی مانند چاقی و فشار خون بالا احتمالا نقش مهمی در این افزایش ایفا می‌کنند. مطالعه دیگری که در همین گزارش ذکر شده، نشان می‌دهد که فشار خون بالا در بزرگسالان ۴۵ تا ۶۴ ساله طی دو دهه گذشته بیش از ۶ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید ” چطور باید سکته مغزی را از خود دور کنیم؟

علاوه بر چاقی و فشار خون بالا، این گزارش همچنین نابرابری‌های نگران‌کننده‌ای را در زمینه سکته مغزی بر اساس نژاد، قومیت، منطقه جغرافیایی و سطح تحصیلات برجسته می‌کند. بر اساس این یافته‌ها، سکته در بین بومیان آمریکا و آلاسکا (۵.۳ درصد)، پس از آن نژادهای هاوایی/ جزایر اقیانوس آرام (۴.۴ درصد) و سیاه‌پوستان (۴.۳ درصد) شایع‌تر است، در حالی که در آسیایی‌ها (۱.۵ درصد) کمترین میزان را دارد. همچنین، طی دوره بررسی، شیوع سکته در بزرگسالان سیاه‌پوست (۷.۸ درصد)، سفیدپوست (۷.۲ درصد) و اسپانیایی‌تبار (۱۶.۱ درصد) افزایش یافته است.

از طرف دیگر، این گزارش بیان می‌کند که بزرگسالان با تحصیلات کمتر از دبیرستان، بیشترین افزایش را در شیوع سکته داشته‌اند (۱۸.۲ درصد). به گفته کارشناسان، آگاهی پایین‌تر در مورد کنترل فشار خون و دسترسی کمتر به مراقبت‌های بهداشتی در این گروه می‌تواند دلیل این افزایش باشد.

با توجه به این یافته‌ها، محققان بر اهمیت پیشگیری از سکته از طریق داشتن سبک زندگی سالم تاکید می‌کنند. کنترل وزن، رژیم غذایی سالم، فعالیت بدنی منظم، ترک سیگار، محدود کردن مصرف الکل و کنترل فشار خون از جمله راهکارهای کلیدی برای کاهش خطر سکته مغزی هستند.

منبع: healthline

بیشتر بخوانید “ غذاهای فوق‌فرآوری‌شده خطر سکته مغزی و زوال عقل را افزایش می‌دهند!

همچنین ببینید

Disadvantages-of processed-food-

غذاهای فوق‌فرآوری‌شده خطر سکته مغزی و زوال عقل را افزایش می‌دهند!

پژوهشی جدید ارتباط احتمالی بین غذاهای فوق فرآوری‌شده، سکته مغزی و زوال عقل را نشان می‌دهد. افرادی که در این مطالعه شرکت کردند، به مدت ۱۱ سال تحت نظر بودند. بر اساس این مطالعه، مصرف بیشتر غذاهای فوق فرآوری‌شده با خطر بالاتر سکته مغزی (۸ درصد افزایش خطر) و کاهش توانایی ذهنی (۱۶ درصد افزایش خطر) مرتبط است. جالب توجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *