سردردهای مداوم علامت تومور مغزی

به گفته متخصصان، سردردهای مداوم می توانند نشانه تومور مغزی باشند، از اینرو باید جدی گرفته شوند.
غالبا سردردها به هر علتی که باشند با مصرف مسکن بهبود می یابند. دردهای مداوم می توانند ناشی از افزایش فشار در سر به دلیل وجود تومور مغزی باشند.
به گفته محققان، درد ناشی از تومور مغزی کُند و مداوم است و هر چقدر تومور بزرگ تر می شود درد افزایش می یابد چراکه فشار بیشتری به سر وارد می کند. اگر توموری در مغز باشد، سردرد به هنگام صبح یا شب شدیدتر می شود چراکه فشار در مغز به هنگام خواب افزایش می یابد.
محققان عنوان می کنند سردردهای نظیر میگرن به راحتی در مطب پزشک قابل تشخیص هستند، اما به گفته متخصصان مغز و اعصاب، بیماران مبتلا به تومور مغزی، سردرد متفاوتی را تجربه می کنند.
در این مطالعه، محققان ۹۵ بیمار مبتلا به تومور مغزی را بررسی کردند. در حدود نیمی از این بیماران دارای تلفیقی از علائمی همچون حمله ناگهانی، عملکرد بد شناختی و گفتاری، یا سایر ناهنجاری های عصب شناختی بودند. اگرچه در حدود یک چهارم آنها دارای سردردهای بدون هیچ گونه علامت بودند.
محققان دریافتند در حدود ۱۱ درصد بیماران فقط دارای سردرد به عنوان علامت تومور مغزی بودند. چهار نفر از آنها دارای سردرهای با علائم عصبی بودند. ۷ بیمار دیگر مبتلا به میگرن یا سایر انواع سردردها بودند.
منبع:سلامت نیوز

Stroke-in-young-people

سکته مغزی در جوانان افزایش یافته است – مطالعه CDC زنگ خطر را به صدا درآورد!

بر اساس گزارش جدیدی از مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا، برخلاف تصور عموم، سکته مغزی در حال افزایش است، اما نه در افراد مسن! این مطالعه نشان می‌دهد که در حالی که میزان سکته در بزرگسالان بالای ۶۵ سال ثابت مانده، در گروه سنی جوان‌تر، یعنی بین ۱۸ تا ۶۴ سال، شاهد افزایش قابل توجهی بوده‌ایم. تحقیقات نشان می‌دهند …