روش جدید برای برداشتن راحت‌تر تومور خوش خیم

روش جدید برای برداشتن راحت‌تر تومور خوش خیم

 

متخصصان مغز و اعصاب در آمریکا موفق به کاربرد روشی جدید برای حذف تومور خوش‌خیم گوش بدون نیاز به برداشتن قطعه‌ای از استخوان جمجمه شدند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، “نوروم آکوستیک” از تومورهای غیرسرطانی هستند که می‌توانند روی شنوایی و تعادل تاثیر بگذارند و برداشتن این تومورهای خوش خیم، نیازمند به برداشتن بخشی از استخوان جمجمه فرد مبتلاست. اما به نظر می رسد که به تازگی متخصصان علوم پزشکی در تگزاس به روشی آسانتر برای برداشتن این تومور دست یافته‌اند. پزشکان مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس شعبه جنوب‌غربی یک شیوه غیرتهاجمی را برای حذف این تومورها انجام داده‌اند به گونه‌ای که دیگر نیازی به برداشتن استخوان‌ در اطراف گوش نیست و همین روش می تواند یک راه‌حل آسانتر برای درمان این بیماری نادر باشد.
تومورهای “نوروم آکوستیک” که در هر 100 هزار نفر حدود چهار نفر به آن مبتلا می شوند تومورهای خوش‌خیمی در گوش میانی هستند که به کندی رشد می کنند و روی اعصاب شنوایی و تعادلی تاثیر گذاشته و موجب ناشنوایی و سرگیجه می شوند.
به گزارش یونایتدپرس، در روش درمانی استاندارد بخش بزرگی از جمجمه برداشته می‌شود تا جراحان بتوانند تومور را پیدا کرده و آن را بردارند. این شیوه درمان هم طولانی است و هم برای ریکاوری بیمار پس از جراحی زمان طولانی‌تری لازم است.
اما در روش جدید جراحان یک شکاف کوچک در کانال گوش ایجاد کرده و با استفاده از یک دوربین کوچک نصب شده روی آندوسکوپ، محل تومور را یافته و آن را برمی‌دارند.
به این ترتیب بیمار نیز درد کمتری را احساس کرده و سریعتر از روش قبلی پس از اتمام جراحی بهبود پیدا می‌کند.
منبع:خبرگزاری دانشجو

همچنین ببینید

food-and-mental-health

تحقیقات جدید، بهترین نوع رژیم غذایی برای سلامت مغز را مشخص می‌کند!

یک مطالعه جدید نشان داد که رژیم غذایی ممکن است بر سلامت روان تأثیر بگذارد. پژوهشگران افراد شرکت کننده را بر اساس رژیم غذایی به چهار گروه تقسیم کردند: کم نشاسته، گیاهخواری، پر پروتئین و کم فیبر، و متعادل. طبق نتایج این مطالعه، افرادی که رژیم غذایی متعادل داشتند در مقایسه با سایر گروه‌ها از سلامت روان و عملکرد شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *