Prostate-Cancer

روش‌های ساده‌تر اما دقیق‌تر برای تشخیص سرطان پروستات در راه است

پژوهش‌های جدید در حال بررسی و ساده‌سازی روش‌های غربالگری سرطان پروستات هستند.

آزمایش PSA که روشی رایج برای تشخیص سرطان پروستات است، با وجود مزایایی مانند کاهش مرگ ناشی از سرطان، معایبی مانند نتایج مثبت کاذب و درمان‌های غیرضروری نیز دارد.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد برای مردان کم‌خطر، آزمایش خون هر ۵ سال یک بار کافی است. همچنین طبق این تحقیقات، بالا بردن حد نرمال تست PSA از ۱ به ۱.۵ می‌تواند تعداد افرادی که نیاز به غربالگری‌های بیشتر دارند را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

مطالعات دیگری نیز در حال انجام است که روش‌های دیگری مانند استفاده از نشانگرهای زیستی را همراه با تست PSA برای تشخیص دقیق‌تر سرطان پروستات بررسی می‌کنند.

سرطان پروستات بعد از سرطان پوست، دومین سرطان شایع در مردان است. با وجود اینکه تشخیص زودهنگام آن مهم است، اما به دلیل رشد آهسته‌ی برخی از انواع آن، تصمیم‌گیری برای غربالگری پیچیده است.

پزشکان توصیه می‌کنند مردان با پزشک خود در مورد غربالگری سرطان پروستات صحبت کرده و بر اساس شرایط خود تصمیم بگیرند.

منبع: healthline

بیشتر بخوانید ” کاهش تعداد جلسات پرتودرمانی برای مردان مبتلا به سرطان پروستات!

همچنین ببینید

Prostate-Cancer

آزمایش جدید و امیدوارکننده برای تشخیص سرطان پروستات

پژوهشگران موفق به توسعه‌ی آزمایشی با دقت بالا برای تشخیص سرطان پروستات شده‌اند. این آزمایش که از ۱۷ نشانگر ژنتیکی برای شناسایی سرطان استفاده می‌کند، قادر است سرطان‌های پروستات با درجه بالا را با دقت ۹۹% تشخیص دهد. این پیشرفت می‌تواند تحول بزرگی در زمینه‌ی تشخیص و درمان سرطان پروستات باشد. یکی از مزایای کلیدی این آزمایش، کاهش قابل توجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *