دست شما می تواند بگوید چقدر غذا برای جلوگیری از پرخوری شما کافی است!

ویژگی های دست شما

به نظر می رسد که بهترین یاور ، در این حالت ، بدن خود شما ، به ویژه دست های شما است. آنها می توانند به شما کمک کنند اندازه موردنیاز خود بدن خود را اندازه گیری کنید. این ترفند به شما در حفظ رژیم غذایی سالم و وزن مناسب کمک می کند.

برای آقایان توصیه می شود که وعده غذایی آنها اندازه 2 کف دست باشد.

و برای خانمها توصیه می شود که وعده غذایی آنها اندازه یک کف دست باشد.

پروتئین – یک کف دست

کف دست شما می تواند به شما بگوید که چه مقدار پروتئین بخورید. محصولاتی مانند سینه مرغ ، ماهی ،پنیر، تخم مرغ و ماست یونانی دارای پروتئین بالایی هستند و گرچه سالم هستند ، اما نباید از آنها زیاد استفاده کرد. بنابراین ، خوب است که فقط به اندازه کف دست بخورید.

کربوهیدرات – یک مشت

دست شما به شما می گوید بدن شما چقدر نیاز به کربوهیدرات دارد. تعداد کربوهیدراتهای موجود در نان ، غلات ، برنج ، سیب زمینی ، کینوا یا بلغور باید به اندازه مشت محکم شما باشد. به این ترتیب ، شما قادر خواهید بود به بدن خود انرژی بدهید و وزن خود را افزایش ندهید.

مقدار مناسب که باید مصرف کنند برای آقایان ، 2 دست چسبیده به هم و برای خانمها فقط یک دست است.

چربی ها – نوک انگشت

لازم نیست روزانه چربی زیادی مصرف کنیم. بنابراین نوک انگشت شما به میزان قابل قبول و حداکثر چربی روزانه اشاره می کند.

میوه و سبزیجات – 2 دست کامل

میوه و سبزیجات تازه ، یخ زده یا خرد شده باید اندازه مشت باز دستان شما باشد – 2 دست برای آقایان و یک دست برای خانم ها. اگرچه ، برای اسموتی ها و آب میوه ها ، نوشیدن 150 میلی لیتر در روز توصیه می شود ، زیرا به این شکل آنها دارای وزن بیشتری قند نسبت به یک محصول خام هستند.

مواد شیرین – یک انگشت شست به بالا

غذاهای شیرین مانند آب نبات ، شکلات ، مربا یا کره بادام زمینی پر از قند است. مطمئناً آنها خوشمزه هستند ، اما در عین حال بدن شما به مقدار زیادی از آن احتیاج ندارد. بنابراین ، باید اندک باشند. می توانید از انگشت شست خود برای اندازه گیری آن استفاده کنید.

دسر – مشت بسته

دسرهایی مثل بستنی، کیک، تارت و… باید محدود شود. در اینجا ، می توانید برای اندازه گیری آن از مشت بسته خود استفاده کنید – بخشی از دسر مورد علاقه شما نباید از اندازه مشت بسته بزرگتر باشد.

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

salt-substitutes

جایگزین نمک برای قلب مفید است!

تحقیقات جدید نشان داده است که جایگزین کردن نمک معمولی با طعم دهنده های کم سدیم مانند لیمو، موسیر، پودر پیاز و … خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد. تاثیر جایگزین نمک مشابه داروهای فشار خون مطالعه ای بر روی ۱۶ آزمایش کنترل شده نشان داد، استفاده از جایگزین نمک هنگام آشپزی با کاهش فشار خون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *