سیب باعث جوان شدن و کند تر شدن روند پیری

ترکیبات موجود در سیب باعث کند تر شدن روند پیری می شود

با توجه به تحقیقات جدید محققان به این نتیجه دست یافتند که ، مصرف بسیاری از میوه ها مانند سیب و توت فرنگی و سبزیجات به علت ترکیبات طبیعی و خواصی که دارند باعث کند تر شدن روند پیری میشوند.

چرا پیر میشویم ؟!

یکی از عوامل کلیدی در فرآیند پیری، “پیری سلولی” می باشد. هنگامی که یک سلول وارد این مرحله می شود دیگر قادر به تقسیم نیست.

هنگامی که سلول به این مرحله می رسد، سیگنال های التهابی را منتشر می کند که سیستم ایمنی بدن را “پاک” می کند و به سلول آسیب می رساند.

سلول های یک فرد جوان به راحتی می توانند سلول های پیری را حذف کنند، اما با افزایش سن ما این فرآیند متوقف می شود و همین امر باعث انباشته شدن سلول های آسیب دیده می شود که موجب التهاب در سطح پایین و سپس شکستگی بافت می شود.

دانشمندان در دانشکده پزشکی دانشگاه مینه سوتا در مینیاپولیس و کلینیک Mayo در روچستر، MN، در یک مطالعه قبلی منتشر شده در Nature Medicine، متوجه شدند که سنولیتیکها ، مولکولهایی هستند که سلولهای پیری را مورد هدف قرار می دهند و آنها را از بین می برند یا از روند پیری جلوگیری می کنند . می تواند به طور مؤثری در طول عمر افراد و سلامت آنها موثر باشد.

تهیه و ترجمه : کلینیک من

منبع: https://www.medicalnewstoday.com/articles/323247.php

همچنین ببینید

salt-substitutes

جایگزین نمک برای قلب مفید است!

تحقیقات جدید نشان داده است که جایگزین کردن نمک معمولی با طعم دهنده های کم سدیم مانند لیمو، موسیر، پودر پیاز و … خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد. تاثیر جایگزین نمک مشابه داروهای فشار خون مطالعه ای بر روی ۱۶ آزمایش کنترل شده نشان داد، استفاده از جایگزین نمک هنگام آشپزی با کاهش فشار خون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *