درمان علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا با روش‌های خانگی

برخی از امور ساده و همچنین مواد طبیعی که در خانه هم موجود است می‌تواند به رفع مشکلات افراد مبتلا به بیماری‌های ناشی از فصل سرما نظیر سرماخوردگ و آنفلوآنزا بدون احتیاج به مصرف خودسرانه داروهای شیمیایی کمک کند و در کاهش و رفع علائم آنها موثر باشد.

سرمای فصل زمستان می‌تواند همراه با بیماری‌ها و ایجاد مشکلاتی در سلامت افراد باشد. از جمله این مشکلات ابتلا به سرماخوردگی یا ورود ویروس آنفلوآنزا به بدن است.
به گزارش اراند د ورلد، آنفلوآنزا با سرماخوردگی تفاوت دارد. در حالی که سرماخوردگی بآرامی در بدن منتشر می‌شود، ویروس آنفلوآنزا عملکردی سریع و هجومی و ناگهانی دارد. ویروس این بیماری می‌تواند دستگاه تنفسی فوقانی را تحت تاثیر قرار دهد و با علائمی شامل تب، سردرد، گرفتگی یا آبریزش بینی، درد بدن و عطسه همراه شود.
اگرچه با رشد و استفاده از پزشکی مدرن، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به پزشک برای درمان بیماری‌های خود مراجعه کنند اما پزشکی مدرن اغلب برای مبارزه با این بیماری آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند که در واقع کاری در برابر «ویروس» آنفلوآنزا انجام نمی‌دهد بل‌که باعث اثرگذاری بر «عفونت‌های باکتریایی» ثانویه می‌شود. در این حال، برخی از مشکلات کوچک ناشی از ویروس را می‌توان خیلی ساده در خانه هم رفع کرد. شواهد علمی نیز نشان داده که برخی از پادزهرهای سنتی در شمار درمان‌های مکمل و جایگزین قرار می‌گیرند و می‌توان به روش خانگی از شدت علائم بیماری کاست. آنها از این قرارند:
* ترکیب گیاهی برای سرماخوردگی و سرفه: استفاده از مخلوط ادویه‌هایی همچون دارچین، میخک، فلفل سیاه، زنجبیل و سبزی ریحان.
* عسل و ادویه ترش: عسل به عنوان ماده‌ای ضد باکتری، آنتی‌اکسیدان، و ضد التهاب از قدیم شناخته شده است اما این ماده غذایی ضد تومورر، ضد جهش ژنتیک و ضد ویروس هم هست.
* چای: در میان مزایای پرشمار چای، اعتقاد بر این است که این ماده در کاهش استرس، افزایش استقامت، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش سرعت پیری و التهابات موثر است و در زمان ابتلا به بیماری‌های زمستانی همچون سرماخوردگی و انفلوآنزا با عفونت‌های باکتریایی، ویروسی، و قارچی نیز مبارزه می‌کند.
* ویتامین ث: خواص آنتی‌آکسیدانی ویتامین C برای کمک به افزایش توان سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عفونت اثبات شده است. حداقل ۱ گرم در روز از این ویتامین می‌تواند تا حد زیادی قبل از ابتلا نیز در پیشگیری از سرماخوردگی موثر باشد.
* نوشیدن مایعات: توصیه بسیاری از پزشکان نوشیدن بیشتر مایعات در این مواقع است. بخصوص سوپ گرم می‌تواند هم در کاهش التهابات گلو و در نتیجه بهبود سرفه موثر باشد و هم از کم‌آبی بدن جلوگیری کند.
* استراحت به حد کافی: چه بخواهی و چه نخواهیم سرماخوردگی یک دوره‌ای هم دارد. به همین منظور استراحت یکی از بهترین کارهایی است که در این مواقع می‌توان انجام داد.
منبع:سلامت نیوز

diabetes

افراد دیابتی از این نوشیدنی های فوق العاده استفاده کنند

به گزارش صد آنلاین ، نتایج تحقیقات محققان نشان داد مصرف سایر نوشیدنی‌ها به ویژه قهوه، چای، شیر کم چرب و آب در کاهش احتمال مرگ زودرس مؤثر هستند. این یافته‌ها به نقش بالقوه نوشیدنی‌های سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اشاره دارد. دکتر «چی سان»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه هاروارد، گفت: «نوشیدنی‌ها می‌توانند منبع …