درمان خانگی گردن درد و کمردرد

در طی چند دقیقه ، شما می توانید انواع داروهای طبیعی را امتحان کنید که می تواند مقداری از درد در گردن و کمر شما را کاهش دهد ، که به شما کمک می کند زندگی آرامش بخش تری داشته باشید. در حالی که همیشه باید در مورد نگرانی های جدی و آسیب های احتمالی با پزشک خود صحبت کنید ، اما می توانید علائم خود را به راحتی در خانه خود درمان کنید.

درمان درد در خانه

روش 1 :

دریافت امداد فوری

اگر با مصدومیت اخیر مواجه هستید از کمپرس سرد استفاده کنید: یک کیسه پلاستیکی را با یخ پر کنید و یک حوله تمیز را در اطراف آن بپیچید. یخ ها را به مدت 10 دقیقه روی منطقه آسیب دیده قرار دهید ، سپس بسته را خارج کنید. اگر درد شما همچنان ادامه دارد ، بیش از 3 بار در روز از یخ درمانی استفاده کنید.

برای درد موجود ، از کمپرس گرم استفاده کنید: یک پد گرمکن یا کمپرس گرم برای منطقه آسیب دیده انتخاب کنید. یک تایمر به مدت 20 دقیقه تنظیم کنید و کمپرس گرم را برای مدت زمان طولانی در منطقه آسیب دیده نگذارید. با پزشک خود صحبت کنید که چه نوع کمپرس (گرما یا سرما) برای علائم خاص شما مناسب است. کمپرس به خصوص برای کمردرد کار می کند.

برای درمان درد گردن و کمر از دستگاه TENS استفاده کنید: یک دستگاه تحریک عصب الکتریکی از راه پوست (TENS) تهیه کنید ، که از مقادیر کمی برق برای تسکین درد استفاده می کند. الکترودها را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. حتماً دستورالعمل های ارائه شده را رعایت کنید یا در صورت عدم اطمینان از پزشک مشاوره بخواهید.

برای خلاص شدن از درد خود به یک متخصص طب سوزنی مراجعه کنید: ببینید اگر این درمان درد شما را تسکین می بخشد، در این صورت ممکن است بخواهید قرار ملاقات دیگری را تعیین کنید یا یک برنامه درمانی منظم را با متخصص طب سوزنی یا پزشک خود تهیه کنید.

روش 2 :

کشش و ورزش برای کاهش درد

کشش ساده ای را برای کاهش درد گردن خود انجام دهید: سر خود را صاف نگه دارید ، سپس به جلو نگاه کنید. چانه خود را به جلو ببرید و سر خود را به عقب در یک خط راست بکشید. هنگامی که سر خود را به عقب بردید، آن را به مدت 5 ثانیه نگه دارید. این کشش را 5 بار در طول روز تکرار کنید تا اثر کامل حاصل شود. این کشش ها را به صورت روزانه انجام دهید.

یک تمرین پل را برای کشش پشت خود انجام دهید: یک تشک یوگا قرار دهید یا یک سطح راحت دیگر برای استفاده پیدا کنید. روی پشت خود دراز بکشید که هر دو پا روی زمین قرار بگیرد و زانوها را خم کنید سپس باسن خود را از زمین بلند کنید. قبل از پایین آوردن باسن و به زمین 3 بار نفس عمیق بکشید.

سعی کنید هر روز 5 تکرار از این کار انجام دهید. هرچه احساس راحتی بیشتری نسبت به ورزش می کنید ، چند تکرار دیگر به روال خود اضافه کنید.

هنگامی که باسن خود را بلند می کنید ، باید یک خط مورب از شانه های خود تا بالای زانو ایجاد کنید.

ورزش منظم قلب را در اولویت قرار دهید: در مورد ایجاد یک برنامه تمرینی با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید یا برنامه ورزشی را به تنهایی تهیه کنید. تمرینی را انتخاب کنید که قلب شما را پمپاژ می کند ، مانند پیاده روی و طناب زدن. در حالت ایده آل ، هدف داشته باشید که هر هفته حدود 150 دقیقه ورزش کنید ، یا توصیه های خاص پزشک خود را دنبال کنید.

برای کاهش درد خود مرتباً تمرینات قدرتی انجام دهید: یک سطح راحت برای ورزش پیدا کنید ، سپس روی شکم خود بگذارید. خود را بالا ببرید تا فقط وزن خود را روی انگشتان پا و ساعد قرار دهید ، سپس این حالت تخته را به مدت 30 ثانیه نگه دارید. 30 ثانیه به خودتان فرصت دهید تا استراحت کنید ، سپس تکرار دیگری از این تمرین را امتحان کنید.

از پزشک خود بخواهید در مورد تمرینات قدرتی خاص صحبت کنید.

برای کاهش علائم، یوگا کار کنید: روی تمرینات آسان که روی کشش و تقویت عضلات اطراف کمر و گردن شما کار می کنند ، تمرکز کنید. به طور خاص ، به دنبال نکات یا ورزش هایی باشید که شما را مجبور به تمرکز روی وضعیت خواب و تنفس کنید. اگر نمی دانید چگونه یا از کجا شروع کنید ، از پزشک خود مشاوره بگیرید.

برای کاهش درد ستون فقرات مقداری وزن کم کنید: روی حفظ یک رژیم غذایی سالم و ورزش روزمره کار کنید ، که ممکن است به شما در کاهش وزن کمی کمک کند. با پزشک خود در مورد یک برنامه تمرین سفارشی که برای نیازهای شما طراحی شده باشد ، صحبت کنید که فشار زیادی روی کمر و گردن شما وارد نکند. اگر بلافاصله نتیجه نمی بینید ، ناامید نشوید ، کاهش وزن یک تلاش بزرگ است و زمان و فداکاری زیادی می طلبد.

منبع:بیتوته

Exercise-and-health

BMP، دشمن پنهان سلامتی که ورزش آن را نابود می‌کند

تحقیقات جدید نشان داده‌اند که مولکول چربی‌مانندی به نام BMP با افزایش سن در بدن انسان و موش‌ها زیاد می‌شود. این ماده در افراد و موش‌های مسن‌تر در بافت‌های مختلف بدن از جمله ماهیچه، کلیه، کبد و قلب بیشتر یافت می‌شود. خبر خوب این است که ورزش می‌تواند سطح BMP را کاهش دهد. یک برنامه ورزشی کوتاه مدت در زنان …