درمان بیماریهای پوستی با روغن درخت چای

سالهاست که از روغن درخت چای برای درمان بیماری‌های پوستی از آکنه گرفته تا پسوریازیس استفاده می‌شود اما فواید آن به همین جا ختم نمی‌شود.

فوایدی روغن درخت چای که نمی‌دانید

برطرف کردن آکنه

یکی از متداول‌ترین کاربردهای روغن درخت چای در خانه، درمان آکنه است. یک محلول پنج درصد از روغن درخت چای درست مانند بهترین داروی شیمیای درمان آکنه (بنزویل پروکسید) عمل می‌کند. چند قطره روغن درخت چای را در 20 تا 40 قطره عصاره عنبر سائل حل کنید و روزی یک یا دو بار با پنبه به صورت بزنید.
مراقب باشید که زیاد از آن استفاده نکنید زیرا هر چند روغن درخت چای از بنزویل پروکسید ملایم‌تر است اما می‌تواند پوست‌تان را خشک کند و باعث شود پوست‌ بیش از حد چربی ترشح کرده و آکنه‌تان بدتر شود. زمانی که روغن درخت چای را به صورت‌تان می‌زنید در معرض تابش خورشید قرار نگیرید چون می‌تواند پوست‌تان را نسبت به اشعه‌ی فرابنفش خورشید، حساس‌تر کند.

پاک کردن آرایش

برای پاک کردن آرایش از روی پوست نرمال یا خشک می‌توانید یک چهارم فنجان روغن کانولا را با 10 قطره روغن درخت چای در یک بطری شیشه‌ای که در محکمی دارد ترکیب کرده و به خوبی تکان دهید. این ظرف را در جایی خنک و دور از نور نگه دارید. برای استفاده، پنبه‌ای را به این روغن آغشته کرده و روی تمام صورت بکشید تا آرایش پاک شود. سپس با آب گرم بشویید و مرطوب کننده بزنید.

برطرف کردن خشکی ناخن

روغن درخت چای به برطرف کردن خشکی و ترک خوردگی کوتیکول‌های ناخن (قاعده ناخن) کمک می‌کند. ثابت شده که روغن درخت چای ضد قارچ است. شما می‌توانید با ترکیب روغن اسطوخودوس، روغن آوکادو، روغن جوجوبا و روغن درخت چای یک معجون عالی برای کوتیکول‌های خشک و ترک خورده‌ی ناخن‌تان درست کنید.
 یک قاشق غذاخوری روغن جوجوبا
 یک قاشق غذاخوری روغن آوکادو
  ده قطره روغن درخت چای
  دو قطره روغن اسطوخودوس
روغن جوجوبا و روغن آوکادو را در یک بطری تیره رنگ و شیشه‌ای کوچک بریزید و سپس روغن درخت چای و روغن اسطوخودوس را به آن اضافه کرده و درش را ببنیدید و خوب تکان دهید. قبل از استفاده از این ترکیب نیز هر بار بطری را خوب تکان دهید و سپس با چند قطره از آن ناخن‌ها را خوب ماساژ بدهید. هر روز این کار را تکرار کنید تا کوتیکول‌ها نرم شده و تکه تکه نشوند.

 تسکین زخم

با استفاده از یک تکه پنبه، یک قطره روغن درخت چای را که خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد مستقیما به زخم بزنید. روغن درخت چای را اطراف چشم‌ها و دهان بکار نبرید.

از بین بردن بوی پا

ترکیبی که به شما توصیه می‌کنیم، گیاهان و عصاره‌هایی در خود دارد که از تعریق پا کم کرده و بوی بد آن را از بین برده و پاها را تمیز نگه می‌دارند. رزماری و زنجبیل، گردش خون را تحریک کرده و مریم گلی از تعریق پا می‌کاهد.
 یک قاشق غذاخوری رزماری خشک شده
 یک قاشق غذاخوری مریم گلی خشک شده
یک قاشق غذاخوری ریشه زنجبیل که به خوبی پودر شده، یا یک قاشق غذاخوری پودر زنجبیل خشک شده
 چهار فنجان آب (یا کمی بیشتر)
 یک قاشق غذاخوری جوش شیرین
 یک قاشق غذاخوری نمک اپسوم
 10 قطره روغن درخت چای
 تکه‌های کوچک یخ یا یخ خرد شده
رزماری، مریم گلی و زنجبیل را در قابلمه‌ی بزرگی از آب بریزید، آن را به جوش بیاورید، از روی حرارت بردارید، روی آن را بپوشانید و بگذارید 10 دقیقه دم بکشد و سپس صاف کنید. جوش شیرین، نمک اپسوم و روغن درخت چای را اضافه کنید و خوب ترکیب کنید، آن را داخل تشت کم عمقی که هر دو پای‌تان در آن جا بشود بریزید و یخ را اضافه کنید. پاها را به مدت 15 دقیقه در این تشت نگه دارید و بعد از خارج کردن آنها و خشک کردن‌شان، کمی پودر معطر به پاها بزنید.

برطرف کردن قارچ ناخن انگشتان پا

در مطالعه‌ای افراد از روغن درخت چای 100 درصد خالص به مدت سه ماه برای قارچ ناخن استفاده کردند و معلوم شد تاثیر این راهکار در نابود کردن قارچ‌ها درست مانند کرمهای ضد قارچ بوده است. یک یا دو بار در روز از چند قطره روغن درخت چای خالص برای ناخن‌های‌تان استفاده کنید؛ مراقب باشید آن را به پوست نزنید زیرا روغن درخت چای رقیق نشده ممکن است به پوست آسیب بزند.

درمان بیماری پای ورزشکار

مطالعه‌ای دریافته روغن درخت چای برای درمان بیماری پای ورزشکار به اندازه‌ی داروهای شیمیایی موثر است و می‌تواند سوزش و خارش و التهاب را تسکین بدهد. چند قطره از این عصاره را به یک قاشق غذاخوری عنبر سائل اضافه کرده و با پنبه سه بار در روز به قسمت مورد نظر بزنید. در برخی از افراد ممکن است التهاب پوستی ایجاد شود بنابراین اول کمی استفاده کنید و اگر مشکلی به وجود نیامد ادامه دهید.

التیام آبله مرغان

چند قطره روغن درخت چای را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کرده و روزی دو تا سه بار روی زخم‌ها بزنید.

تسکین تبخال

روغن درخت چای را سه یا چهار بار در روز مستقیما روی تبخال بزنید. اما روغن درخت چای سمی است و باید مراقب باشید وارد دهان‌تان نشود.

برطرف کردن خارش کشاله ران (عرق سوز)

لایه‌ی نازکی از روغن درخت چای را روزی دو بار به پوست بزنید اما اول آن را رقیق کنید: ده قطره روغن درخت چای با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون یا عنبر سائل.

تسکین پسوریازیس

چند قطره روغن درخت چای را با کمی روغن زیتون مخلوط کنید و چند بار در روز روی قسمت مبتلا به پسوریازیس بزنید.

درمان عفونت‌های قارچی

مطالعات نشان داده روغن درخت چای می‌تواند غشای سلول‌های قارچ را تخریب کند. اسطوخودوس هم قارچ کاندیدا را نابود می‌کند. این دو را با هم ترکیب کرده و استفاده کنید تا به قارچ فرصت رشد ندهید. روغن درخت چای سمی است و نمی‌توانید برای درمان عفونت‌های دهانی از آن استفاده کنید.
 پنج قطره روغن درخت چای
 پنج قطره عصاره اسطوخودوس
  آب مقطر
روغن درخت چای و عصاره اسطوخودوس را با چند قطره آب مقطر مخلوط کنید و با پنبه، روی قسمت مورد نظر بزنید.

درمان دمل‌های چرکی

روغن درخت چای در درمان عفونت واقعا موثر است، حتی آنهایی که به آنتی بیوتیک مقاومند. فقط کافیست چند بار در روز روی دمل، روغن درخت چای بمالید.
منبع:بیتوته

همچنین ببینید

winter

مزاج زمستان در طب سنتی

به گزارش بهداشت نیوز، از منظر اطباء تغییراتی که در فصول مختلف در طبیعت رخ می دهد، بر انسان نیز به عنوان جزئی از آن تأثیر می گذارد. توجه به این تغییرات و تدابیر خاص هر فصل در طب سنتی و آداب و رسوم ایرانی جایگاه خاصی داشته است. تدابیر طب سنتی در فصل زمستان 1- استفاده بیشتر از نور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *