خطر مصرف ذرت دام

خطر مصرف ذرت دام برای انسان

به طور کلی انواع چیپس و پفک غذایی ناسالم به شمار رفته و این موضوع به ویژه در کودکان سلامت آنها را به خطر می‌اندازد.

ذرت دامی استانداردهای لازم برای سلامت دام را داشته و نباید برای انسان استفاده شود.

دقت در ارتباط با خوراک انسانی و استانداردهای لازم بسیار باید بالاتر از خوراک دام باشد،  بی‌توجهی به این مسئله سبب آسیب به جسم انسان می‌شود چرا که دام مقاومت بیشتری در مقابل آلودگی‌های مختلف دارد.

بیماری های ناشی از آن

بسیاری از آلودگی‌های محیطی اعم از ظاهری و غیر ظاهری، ساده و غیر ساده ممکن است سبب آسیب به دام نشود ولی در انسان سیستم ایمنی را درگیر می‌سازد و به راحتی می‌تواند سبب ایجاد اختلال در بدن فرد شود.

این مسئله می‌تواند بیماری‌های دستگاه ایمنی و گوارشی را برای انسان به همراه داشته باشد و باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

مصرف چیپس و پفک به دلیل اینکه در تهیه آن از نمک و روغن زیاد استفاده می‌شود و این مواد با درجه حرارت بسیار بالا تولید می‌شوند، زمینه‌ساز ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان و پرفشاری خون است و اساساً چیپس و پفک ماده غذایی ناسالم به شمار می‌روند.

مصرف چیپس و پفک در کودکان بسیار آسیب‌زا بوده، ذائقه آنها را شور کرده و کودکان با مصرف چیپس و پفک عادت به استفاده از غذاهای شور می‌کنند و این موضوع در آینده آنها را در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله پرفشاری خون قرار می‌دهند.

منبع:سیمرغ

همچنین ببینید

Phone-light-and-sleep

آیا نور آبی گوشی، خواب را مختل می‌کند؟

مطالعه جدیدی که در مجله Nature منتشر شده است، به بررسی تأثیر نور آبی بر خواب می‌پردازد. این مطالعه نشان می‌دهد که نور آبی به تنهایی عامل اصلی اختلال در خواب نیست. در این مطالعه، 16 نفر به مدت یک ساعت قبل از خواب در معرض سه نوع نور مختلف (آبی کم‌رنگ، زرد و سفید ثابت) قرار گرفتند. نتایج نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *