خطرات تاتو عوارض تاتو روی بدن

قبل از تتو کردن عوارض تتو را بدانید

بیش از هزار سال است که تتو مورد استفاده قرار می گیرد، اما در چند دهه اخیر بیش از هر زمان دیگری این روش مورد استقبال بوده و به شکل های مختلفی انجام می شود. مهم نیست که تکنولوژی چقدر پیشرفت کرده باشد، به هرحال از قدیم تا به امروز تتو در واقع زخمی است که داخل آن جوهر ریخته شده است و در برخی افراد این فرایند باعث بروز مشکل می شود، از جمله واکنش های حساسیتی، عفونت و سایر مشکلات پوستی.

واکنش حساسیتی در مقابل تتو

برخی رنگ های مورد استفاده در تاتو، به ویژه قرمز و زرد، می توانند باعث بروز واکنش های حساسیتی شوند، به ویژه زمانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرند. اطراف بخش خالکوبی شده ورم می کند و یا دچار خارش می شود یا ممکن است جوش های پوستی ظاهر شود. این جوش ها و التهاب پوستی ممکن است درست بعد از انجام تتو و یا سال ها پس از آن ظاهر شوند.

واکنش به نور

برخی جوهرها به نور واکنش نشان می دهند، به ویژه به نور خورشید. بنابراین اگر ناحیه تازه تتو شده را به مدت 2 هفته در مقابل نور خورشید محافظت نکنید، پوست شما ملتهب یا قرمز می شود. این واکنش بیشتر در مورد رنگ زرد بروز می کند، اما در مورد رنگ قرمز هم احتمال آن وجود دارد.

باز هم اگر واکنش مشاهده شده خفیف باشد، به مروز زمان و با مصرف آنتی هیستامین یا پماد استروئیدی بهبود پیدا می کند، اما اگر بهتر نشد حتما به پزشک مراجعه کنید.

عفونت های پوستی

اگر فردی که تتو را برای شما انجام می دهد، تجهیزات خود را به خوبی تمیز نکند و یا آنها را برای چند نفر مورد استفاده قرار دهد، احتمال بروز عفونت در شما افزایش پیدا خواهد کرد.

اگر بعد از تاتو پوست شما ملتهب یا قرمز شده، در قمست تتو شده دچار حساسیت به لمس شده اید، یا ترشحاتی شبیه به چرک را در این بخش مشاهده می کنید، حتما به پزشک مراجعه کنید. در این شرایط ممکن است به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید.

گرانولوم Granulomas

گاهی سیستم ایمنی بدن رنگدانه های موجود در جوهرهای تتو را به عنوان مهاجم در نظر می گیرد و آنها را مورد حمله قرار می دهد. سلول هایی که از طرف سیستم ایمنی به رنگدانه ها ارسال می شوند، در اطراف تتو تشکیل یک گره می دهند که این گره ها گرانولوم Granulomas نامیده می شود.

کلوئید Keloids

کلوئیدها بخش هایی از بافت زخم هستند که روی پوست ظاهر می شود. کلوئیدها ممکن است زیر تتو ظاهر شده و بیرون بزنند یا پخش شوند. کلوئید ارثی است و بیشتر در افراد دارای پوست تیره مشاهده می شود. درمان این عارضه پوستی با محصولات سیلیکونی بدون نسخه شروع شده و تزریق استروئید یا تجویز پماد ادامه پیدا می کند.

مشکلات خونی

سوزن های تتو در زمان استفاده خونی می شوند. اگر سوزن مورد استفاده برای شما قبل از مصرف به خوبی تمیز نشود، ممکن است در معرض بیماریهایی قرار بگیرید که از طریق خون منتقل می شوند، مانند هپاتیت B یا هپاتیت C، کزاز و hiv.

منبع:سیمرغ

همچنین ببینید

Botox

بوتاکس تقلبی جان ۱۹ زن را در معرض خطر قرار داد!

گزارش جدیدی از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) نشان می‌دهد که ۱۹ زن در ۹ ایالت آمریکا بعد از تزریق بوتاکس بیمار شدند. برای اطمینان از ایمنی، مراجعه به یک متخصص پوست دارای مجوز و پرسیدن سوال در مورد محصول تزریقی قبل از عمل، بسیار مهم است. مسمومیت با بوتولیسم که می‌تواند ناشی از تزریق اشتباه یا استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *