حمام پا برای رفع مشکلات بهداشتی

این روشهای درمانی می توانند گردش خون را تحریک کرده ، به بهبود بیماریهای خاص کمک کرده و تأثیر قدرتمندی در ذهن و بدن شما داشته باشند.

یک مزیت خوب این است که هنگام خیساندن پای خود ، شما می توانید غلظت مواد را تغییر دهید و از این طریق مزایای بیشتری کسب کنید و خطر تحریک پوست ناشی از افزودن مواد شیمیایی را کاهش می دهید.

حمام متضاد برای تورم پا :

 

دمای مختلف آب در ترغیب گردش خون بهتر در پاها، بسیار عالی عمل خواهد کرد. اگر چه ، اطمینان حاصل کنید که آب مورد استفاده شما خیلی گرم نیست.

2 سطل را برداشته و سطل اول را با آب گرم و سطل دوم را با آب سرد پر کنید. پاهای خود را به مدت 10 دقیقه در آب داغ خیس کنید ، سپس آنها را 10 تا 15 دقیقه دیگر در سطل آب سرد قرار دهید. دوباره به آب گرم برگردید و پاهای خود را 5 دقیقه دیگر در آنجا نگه دارید.

خیساندن پا در آب و مرکبات :

 

این حمام نه تنها با بوی بد و عرق مبارزه خواهد کرد، بلکه یک راه عالی برای تسکین پا درد است.

یک لیموترش و یک پرتقال (همه به طور کامل خرد شده) را به یک حمام پا با آب گرم اضافه کنید. با 4 قطره روغن نعناع ، 4 قطره روغن درخت چای و 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین دنبال کنید. پاهای خود را حدود نیم ساعت در مخلوط خیس کنید.

حمام پا با اکالیپتوس برای رفع استرس:

 

طولی نخواهد کشید که با این حمام پا احساس آرامش بیشتری خواهید کرد.

برای خیساندن پا ، مقداری نمک آرامش بخش Epsom را به ظرفی پر از آب گرم اضافه کنید و با 10-12 قطره روغن اکالیپتوس اضافه کنید. پاها را به مدت 20 تا 30 دقیقه خیس کنید.

پس از یک روز طولانی در محل کار،حمام پا گیاهان مفید است:

 

این روش درمانی خانگی به عملکرد صحیح بدن کمک خواهد کرد، به خصوص بعد از گذشت چند ساعت از راه رفتن یا نشستن. از جمله امتیازاتی که می گیرید سم زدایی پوست خواهد بود. گیاهان معطر همچنین برای خلق و خوی شما شگفتی می کنند و به شما در آرامش کامل کمک می کنند.

یک حمام پا با آب گرم درست کنید، 2 قاشق غذاخوری Epsom یا نمک دریایی ، 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین ، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و هر گیاه دیگری که ترجیح می دهید اضافه کنید – جعفری ، رزماری یا نعناع. می توانید گیاهان را داخل یک پارچه قرار دهید تا حمام شما تمیز بماند.

حمام اسطوخودوس برای تسکین عضلات درد :

 

اسطوخودوس یک ضد درد طبیعی است. این حمام به تسکین درد مفاصل و تسکین عضلات کمک می کند ، در حالی که عطر آن شما را آرام می کند .

به یک حمام آب گرم 1/2 فنجان نمک Epsom ، دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و 6 قطره روغن اسطوخودوس اضافه کنید. پاهای خود را در آنجا 15 تا 30 دقیقه خیس کنید.

حمام آب لیمو برای ناخن های زرد :

 

در حالی که این حمام به خودی خود می تواند به از بین بردن لکه های زرد از ناخن ها کمک کند ، مالیدن مستقیم برش های لیمو روی قسمت های مشکل دار نیز در این حالت درمان خوبی باشد.

یک قاشق غذاخوری آب لیمو تازه به آب اضافه کنید و فقط انگشتان پا را در مخلوط کنید.

نمک Epsom برای کاهش التهاب کمک می کند :

 

نمک اپسوم در موارد درد و التهاب می تواند تأثیر بسیار خوبی داشته باشد ، علاوه بر این ، این حمام یک داروی عالی برای کمک به احساس آرامش بیشتر و بهبود گردش خون شما خواهد بود.

2-3 قاشق غذاخوری نمک را در حمام آب گرم قرار دهید. 10 تا 15 دقیقه پای خود را در مخلوط خیس کنید. نمک می تواند باعث خشک شدن پوست شود ، بنابراین مهم است که پا را بعد از این روش مرطوب کنید.

حمام جوش شیرین برای پوست خشک :

 

اگر می خواهید پوست مرده را از روی پا جدا کنید، یک خیسانده آب گرم با جوش شیرین می تواند راه حل خوبی باشد. این روش درمانی به همه کمک نمی کند: جوش شیرین می تواند تحریک کننده باشد و حتی باعث خشک شدن پوست می شود. افرادی که پوست حساسی دارند یا حساسیت دارند باید از این حمام پا خودداری کنند.

برای درست کردن حمام 2-3 قاشق غذاخوری جوش شیرین را به یک حمام کامل آب گرم اضافه کنید و پاهای خود را 10-20 دقیقه در آنجا خیس کنید. بعد از این روش مرطوب کننده زیادی بمالید.

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

Complications-of-anal-intercourse

5 دلیل برای اینکه نباید رابطه مقعدی داشته باشید!

گاهی اوقات زوجین برای پر رنگ تر کردن و تنوع دادن به رابطه‌شان ممکن است رابطه مقعدی را به جای رابطه واژینال در نظر بگیرند. البته طی تحقیقات انجام شده در این زمینه محققان دریافتند رابطه مقعدی برای سلامت فرد مضر است و می‌تواند آسیب های شدیدی را چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی به همراه داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *